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臨床医のためのPrEP(曝露前予防)教育。MSM患者のケア
PrEP (Pre-Exposure Prophylaxis) Education for Clinicians: Caring for an MSM Patient.
PMID: 32656329 PMCID: PMC7336890. DOI: 10.15766/mep_2374-8265.10908.
抄録
序論:
LGBTQの患者ケアやLGBTQの健康に関する教材にはギャップがあります。そのような分野の1つが、男性と性交渉をする男性(MSM)に対するHIV曝露前予防薬(PrEP)の処方です。予防手段としてのPrEPの普及と成功には、PrEPの認知度、親しみやすさ、処方の快適さが非常に重要です。私たちのニーズ評価では、臨床医/医学生の間では、PrEPの処方に関する知識と快適さが不足していることが示されました。さらに、HIV感染の効果的な予防法として発売されて以来、PrEPはリスクのある人々には広く処方されていないことが研究で明らかになっている。PrEPについて臨床医を教育することで、リスクの高いMSM集団におけるPrEPの使用が増加し、HIV感染の発生率が減少する可能性がある。
Introduction: Gaps exist in educational materials addressing LGBTQ patient care and LGBTQ health. One such area is prescribing HIV pre-exposure prophylaxis (PrEP) for men who have sex with men (MSM). PrEP awareness, familiarity, and comfort in prescribing are very important in the rollout and success of PrEP as a preventative measure. Our needs assessments showed a lack of familiarity and comfort among clinicians/medical students in prescribing PrEP. Furthermore, studies have shown that since its launch as an effective prevention method of HIV transmission, PrEP has not been widely prescribed to at-risk populations. Educating clinicians about PrEP may increase its use among high-risk MSM populations and reduce the incidence of HIV infections.
方法:
医学生を対象に、(1)HIV予防の簡単な歴史、(2)PrEP処方の適応、(3)PrEP導入のための医療検査、(4)一般的なPrEPの副作用、(5)PrEP維持・中止のための適切なフォローアップと検査について説明した教則的なプレゼンテーションとビデオ録画を作成しました。また、PrEPカウンセリングで使用されるコミュニケーションスキルを示すビデオ撮影された臨床場面を開発した。ワークショップ前後の調査では、参加者のPrEPに対する態度と知識を評価した。
Methods: For medical students, we developed a didactic presentation and video recording discussing (1) a brief history of HIV prevention, (2) indications for PrEP prescription, (3) medical testing for PrEP onboarding, (4) common PrEP side effects, and (5) appropriate follow-up and testing for PrEP maintenance and discontinuation. We also developed a videotaped clinical encounter demonstrating communication skills used in PrEP counseling. Pre- and postworkshop surveys assessed participants' PrEP attitudes and knowledge.
結果:
調査回答者 43 名はすべて医学生 2 年生から 4 年生であった。快適性を評価する質問の事前および事後評価では、PrEPを処方するタイミングを理解することに対する快適性のレベルと、PrEPを処方する際の知識のレベルが統計学的に有意に改善していた。
Results: All 43 survey respondents were second- through fourth-year medical students. Pre- and postpresentation evaluation of questions assessing comfort demonstrated a statistically significant improvement in level of comfort with understanding when to prescribe PrEP and in level of knowledge in prescribing PrEP.
討論:
ワークショップ参加者は、PREP処方に関するトレーニングのギャップを認識し、リスクの高い集団へのPREP処方に関する知識と快適性を獲得した。
Discussion: Workshop participants acknowledged their training gaps in PrEP prescribing and acquired knowledge and comfort with prescribing PrEP for at-risk populations.
© 2020 Perucho et al.