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NICU医療提供者の患者倫理とコミュニケーション・エクセレンス(PEACE)ラウンドの経験の評価
Evaluation of NICU Healthcare Providers' Experience of Patient Ethics and Communication Excellence (PEACE) Rounds.
PMID: 32657947 DOI: 10.1097/ANC.0000000000000774.
抄録
背景:
新生児集中治療(NICU)の提供者は、論争の的になるような命令や、新生児の家族との密接な関係のために苦痛を感じることがある。インディアナ大学で開発された「Patient Ethics and Communications Excellence [PEACE] Rounds」介入は、小児集中治療(PICU)患者ケアに関連する臨床的・倫理的に困難な問題について学際的な議論を促進することで、苦痛を大幅に軽減することが証明された。NICUの医療従事者も同様の課題に直面しており、このような環境でのPEACEラウンドの潜在的な有効性を理解することは有益である。
BACKGROUND: Neonatal intensive care (NICU) providers may experience distress due to controversial orders or the close relationships they form with neonates' families. A "Patient Ethics and Communications Excellence [PEACE] Rounds" intervention developed at Indiana University proved to significantly relieve distress by facilitating interdisciplinary discussions of clinically and ethically challenging issues associated with pediatric intensive care (PICU) patient care. NICU healthcare providers face similar challenges and will benefit from understanding the potential efficacy of PEACE Rounds in this setting.
目的:
本研究では、PEACEラウンドに参加したNICUの医療提供者の経験を記述し、PEACEラウンドが彼らの苦痛レベルにどのような影響を与え、学際的連携に貢献し、倫理的意思決定の理解にどのような影響を与えているかについての彼らの認識を評価した。
PURPOSE: This study describes the experiences of NICU healthcare providers who participate in PEACE Rounds and evaluates their perceptions of how it affects their distress levels, contributes to interdisciplinary collaboration, and influences their understanding of ethical decision-making.
方法:
研究者は24人の介入参加者と半構造化インタビューを行い、12の介入を観察し、検証フォーカスグループの進行役を務め、書き起こした記録から得られたデータに基づいて構築主義的なテーマ分析と三角測量を行った。
METHODS: Researchers conducted semi-structured interviews with 24 intervention participants, observed 12 interventions, facilitated a validation focus group, and performed a constructionist thematic analysis and triangulation based on data from transcribed recordings.
発見事項:
PEACEラウンドは学際的なコミュニケーションとコラボレーションを改善し、声と集団的支援の恩恵を受けて修復的価値を実証した。この介入は、正式な倫理相談の必要性を減らすことはできるかもしれないが、それに代わるものではない。
FINDINGS: PEACE Rounds improved interdisciplinary communication and collaboration and demonstrated restorative value through the benefits of voice and collective support. The intervention may reduce, but not replace, the need for formal ethics consultations.
実践への影響:
PEACEラウンドは学際的なコミュニケーションと連携を改善し、従業員の苦痛を和らげ、倫理相談を減らす可能性がある。
IMPLICATIONS FOR PRACTICE: PEACE Rounds may potentially improve interdisciplinary communications and collaboration, relieve employee distress, and reduce ethics consultations.
研究への応用:
他の臨床現場で実施され、看護師教育者がファシリテートしたPEACEラウンドの研究は、より大きなリーチとアクセスの潜在的な利点と、構造化されていない倫理協議の有効性を評価するのに役立つであろう。
IMPLICATIONS FOR RESEARCH: Studies of PEACE Rounds undertaken in other clinical settings, and facilitated by a nurse educator, will help assess the potential benefits of greater reach and access and the efficacy of less structured ethics discussions.