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看護教育におけるシミュレーション・プレブリーフィングの検討。統合的なレビュー
An Examination of Simulation Prebriefing in Nursing Education: An Integrative Review.
PMID: 32658177 DOI: 10.1097/01.NEP.0000000000000689.
抄録
AIM:
統合レビューの目的は、看護学生の学習体験の基盤となるシミュレーションのプレブリーフィング段階を検討し、学習を強化するための効果的なプレブリーフィング活動を決定することであった。
AIM: The aim of the integrative review was to examine the prebriefing phase of simulation as the foundation for the learning experience of nursing students and to determine effective prebriefing activities to enhance learning.
背景:
現在のところ、ディブリーフィングのために実施されたものに匹敵するプレブリーフィングの枠組みや特定の時間配分はありません。
BACKGROUND: There are currently no frameworks or specific time allotments for prebriefing comparable to those implemented for debriefing.
方法:
2012年から2019年までの期間に8つの電子データベースを検索した。関連性とインクルージョンに基づいて6つの研究を選択した。データ分析にはWhittemore and Knaflの統合的レビューの枠組みを用いた。
METHOD: Eight electronic databases were searched for the period 2012 to 2019. Six studies were selected based on relevance and inclusion. Whittemore and Knafl's integrative review framework was used for data analysis.
結果:
検討された研究では、学生の学習を向上させ、臨床的判断力や自信にプラスの効果をもたらすシミュレーションの準備を効果的に行う方法についての回答が得られていますが、プレブリーフィングはシミュレーション体験の基礎とは考えられていません。
RESULTS: The studies reviewed answer how to effectively prepare students for simulation to enhance their learning and have a positive effect on clinical judgment and self-confidence; yet, prebriefing is not considered the foundation of the simulation experience.
結論:
質の高いシミュレーション体験を実現するためには、十分に設計されたプレブリーフィングのプロセスが不可欠です。このプロセスの標準化はまだ確立されていません。
CONCLUSION: A well-designed prebriefing process is essential to high-quality simulation experiences. Standardization of this process has yet to be established.