日本語AIでPubMedを検索
アセスメントと学習の実践をプログラムのアセスメントシステムに組み込むための12のヒント
Twelve tips for embedding assessment and learning practices in a programmatic assessment system.
PMID: 32658603 DOI: 10.1080/0142159X.2020.1789081.
抄録
プログラム・アセスメントは、アセスメント学習からアセスメント学習と学習実践の育成への進化を支援するものである。よく設計されたプログラム的評価システムは、教育目標、学習機会、評価を、学生の学習を支援し、学生の能力と昇進の決定を行い、カリキュラムの評価を支援するという目標に沿ったものである。学生が患者ケアに知識を応用できるように、長期的に学習、合成、習得し、コンテンツを保持できるようにするために、前臨床知識評価システムにおける評価と学習実践を実施するためのエビデンスに基づいたガイダンスを提示しています。実践的なヒントは、評価の文化とモチベーションの領域にあり、名誉コードとコンピテンシーに基づいた成績評価システムが学生の自主的な学習と専門家としてのアイデンティティを開発するための評価システムをどのようにサポートすることができるか、学習を促進するために低得点評価や累積評価をいつどのように利用するかなどのカリキュラム評価構造、学習を促進するのに最適な本物の問題や試験の種類を含む試験と問題構造、学習をサポートするための再受験プロセスや学業成功の構造などの評価フォローアップとレビューの考慮事項などが含まれる。管理者、教員、学生が学生やプログラムにとって最も重要な学習ツールとしてアセスメントを受け入れるためには、文化の変化が必要であると考えられます。
Programmatic assessment supports the evolution from assessment learning to fostering assessment learning and learning practices. A well-designed programmatic assessment system aligns educational objectives, learning opportunities, and assessments with the goals of supporting student learning, making decisions about student competence and promotion decisions, and supporting curriculum evaluation. We present evidence-based guidance for implementing assessment and learning practices in the pre-clinical knowledge assessment system to help students learn, synthesize, master and retain content for the long-term so that they can apply knowledge to patient care. Practical tips are in the domains of culture and motivation of assessment, including how an honour code and competency-based grading system can support an assessment system to develop student self-regulated learning and professional identity, curricular assessment structure, such as how and when to utilize low-stakes and cumulative assessment to drive learning, exam and question structure, including what authentic question and exam types can best facilitate learning, and assessment follow-up and review considerations, such exam retake processes to support learning, and academic success structures. A culture change is likely necessary for administrators, faculty members, and students to embrace assessment as most importantly a learning tool for students and programs.