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高齢化人口のためのテレヘルス。プロバイダー、支払者、患者の間での採用に法律はどのように影響を与えることができるか?
Telehealth for an Aging Population: How Can Law Influence Adoption Among Providers, Payors, and Patients?
PMID: 32659194 DOI: 10.1177/0098858820933501.
抄録
テレヘルスは、多額の投資、イノベーション、そして前例のない成長を続けています。しかし、遠隔医療が医療を変革するにはまだ時間がかかります。遠隔医療技術の最近の発展は、慢性的なケア管理、メンタルヘルスサービス、在宅でのケア提供に大きな可能性を示唆していますが、これらはすべて、身体的・認知的に制限のある高齢者に特に影響を与えるはずです。このように技術的能力と市場の需要が一致していることは有望であるが、遠隔医療事業者が大規模な地理的地域にまたがってスケールアップするためには、法的な障壁が残っている。テレヘルスの利用拡大を可能にするために連邦法と州法をどのように改革することができるかをよりよく理解するために、(1)医療関係の確立、(2)州の免許法、(3)償還からの教訓を検討し、抽出しています。これらの分野については、州によって法的な曖昧さや矛盾が生じており、必ずしもケアの質を向上させることなく、テレヘルスの成長を阻害しているように思われるため、分析を行う。我々は、医師と患者の関係、コンピテンシー、患者の自律性、資源配分とアクセスに関する人口全体の問題と同様に、中核となる生命倫理の原則を組み込んだ、テレヘルス規制へのより統一的なアプローチのためのいくつかの解決策を提案しています。法律家は、医療関係は対面会議以外でも確立できることを明確にし、州間のコンパクトまたは連邦政府の先取りで免許法を調整し、メディケア・メディケイドセンター(Centers for Medicare and Medicaid)が在宅でのテレヘルス配信の払い戻しを行う計画を拡大すべきである。
Telehealth continues to experience substantial investment, innovation, and unprecedented growth. However, telehealth has been slow to transform healthcare. Recent developments in telehealth technologies suggest great potential for chronic care management, mental health services, and care delivery in the home-all of which should be particularly impactful for an aging population with physical and cognitive limitations. While this alignment of technological capacity and market demand is promising, legal barriers remain for telehealth operators to scale up across large geographic areas. To better understand how federal and state law can be reformed to enable greater telehealth utilization, we review and extract lessons from (1) establishment of a healthcare relationship, (2) state licensure laws, and (3) reimbursement. We analyze these areas because of the legal ambiguities or inconsistencies they raise depending on the state, which seem to be hampering telehealth growth without necessarily improving quality of care. We propose several solutions for a more unified approach to telehealth regulation that incorporate core bioethics principles of doctor-patient relationship, competence, patient autonomy, as well as population-wide questions of resource allocation and access. Lawmakers should clarify that healthcare relationships may be established outside of in-person meetings, align licensure laws via an interstate compact or federal preemption, and expand Centers for Medicare and Medicaid plans to reimburse telehealth delivery in the home.