あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Psychosomatics.2020 Jun;S0033-3182(20)30200-0. doi: 10.1016/j.psym.2020.06.014.Epub 2020-06-23.

COVID-19 パンデミック時の第一線の臨床医のためのビデオ会議を介したサポートグループと個別のメンタルヘルスケア

Support Groups and Individual Mental Health Care via Video Conferencing for Frontline Clinicians During the COVID-19 Pandemic.

  • Ramaswamy Viswanathan
  • Michael F Myers
  • Ayman H Fanous
PMID: 32660876 PMCID: PMC7308785. DOI: 10.1016/j.psym.2020.06.014.

抄録

背景:

現在のコロナウイルス病2019(COVID-19)のパンデミックは、第一線で働く医療従事者のメンタルヘルスに大きなストレスを与えています。

BACKGROUND: The current coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic has put an enormous stress on the mental health of frontline health care workers.

目的:

医療センターの精神科では、同僚がこのようなストレスに対処できるように支援システムを開発する必要がある。

OBJECTIVE: Psychiatry departments in medical centers need to develop support systems to help our colleagues cope with this stress.

方法:

私たちは、州からCOVID専用病院に指定された当院の医療センターで、医師、研修医、看護スタッフを対象に、COVID患者との最前線の臨床業務に関わる問題や感情に焦点を当てた、テレビ会議や電話によるピアサポートグループを定期的に開発しました。これらのグループは、主治医である精神科医や精神科研修医が中心となって活動しています。また、主治医によるテレヘルスによる個別カウンセリングのシステムも導入しています。

METHODS: We developed recurring peer support groups via videoconferencing and telephone for physicians, resident physicians, and nursing staff, focusing on issues and emotions related to their frontline clinical work with COVID patients in our medical center which was designated as a COVID-only hospital by the state. These groups are led by attending psychiatrists and psychiatry residents. In addition, we also deployed a system of telehealth individual counseling by attending psychiatrists.

結果:

週1回のグループの初期には、COVIDに感染したり、家族にCOVIDを広めたりすることへの恐怖や、社会的な距離を置くことへのストレスに対処する不安が高かった。その後、この病気の特徴やそれに伴う道徳的な課題やトラウマによって、従来の臨床医と患者の関係が損なわれることにも焦点が当てられた。臨床医は、感情の発散、ピアサポート、合意に基づく検証、ピアラーニング、グループファシリテーターによる介入などのグループプロセスを通じて、これらの問題に対処できるように支援された。重度の不安を抱えている人や秘密保持を望む人は、個別の介入によって支援された。

RESULTS: Anxiety was high in the beginning of our weekly groups, dealing with fear of contracting COVID or spreading COVID to family members and the stress of social distancing. Later, the focus was also on the impairment of the traditional clinician-patient relationship by the characteristics of this disease and the associated moral challenges and trauma. Clinicians were helped to cope with these issues through group processes such as ventilation of feelings, peer support, consensual validation, peer-learning, and interventions by group facilitators. People with severe anxiety or desiring confidentiality were helped through individual interventions.

結論:

私たちの経験から、テレヘルスによるピアサポートグループと個人カウンセリングを提供するこの方法は、他のセンターがこの進行中の世界的な危機の中で最前線の臨床従事者を感情的にサポートするために適応するための有用なモデルであることが示唆されています。

CONCLUSIONS: Our experience suggests that this method of offering telehealth peer support groups and individual counseling is a useful model for other centers to adapt to emotionally support frontline clinical workers in this ongoing worldwide crisis.

Copyright © 2020 Academy of Consultation-Liaison Psychiatry. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.