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Emerg Nurse.2020 Jul;e2008. doi: 10.7748/en.2020.e2008.Epub 2020-07-14.

救急科での患者・家族のケア体験を探る

Exploring patients and family members' experiences of care in the emergency department.

  • Tahmine Salehi
  • Nahid Dehghan Nayeri
  • Eesa Mohammadi
  • Marjan Mardani-Hamooleh
PMID: 32662260 DOI: 10.7748/en.2020.e2008.

抄録

背景:

救急科(ED)で提供されるケアの質を評価するためには、患者の経験や満足度がよく用いられます。国際的にはいくつかの研究で救急外来での患者とその家族の経験が評価されているが、イランの救急外来に通院している患者の経験を調査した研究はほとんどない。

BACKGROUND: Patient experience and satisfaction are often used to evaluate the quality of care provided in emergency departments (EDs). Several studies have evaluated the experiences of patients and their family members in EDs internationally, but few studies have investigated the experiences of those attending EDs in Iran.

エイム:

イランの1つのEDにおける患者と家族のケア体験を調査すること。

AIM: To investigate patients and family members' experiences of care in one ED in Iran.

方法:

イランのテヘランにある1つのEDにおいて、17名の患者と10名の家族を対象に半構造化インタビューを実施した。データの分析には質的内容分析のアプローチが用いられた。

METHODS: Semi-structured interviews were conducted with 17 patients and ten family members in one ED in Tehran, Iran. A qualitative content analysis approach was used to analyse the data.

結果:

データからは、看護ケアの質、医療ケアと待ち時間の満足度、適切な診断検査と機器という3つのテーマが浮かび上がってきました。参加者は、看護スタッフの注意力の欠如、長い待ち時間、症状管理の遅れ、スタッフの多忙と過密を補うための家族のケアへの参加など、EDで提供されるケアに関連したいくつかの問題点を報告しました。

FINDINGS: Three themes emerged from the data: quality of nursing care; satisfaction with medical care and waiting times; and adequate diagnostic testing and equipment. Participants reported several issues in relation to the care provided in the ED, including a lack of attention from nursing staff, long waiting times, delays in symptom management, and family members' involvement in care to compensate for high staff workload and overcrowding.

結論:

本研究の結果は、患者と家族のEDでの経験を決定づける最も重要な要素は、看護・医療の質、待ち時間の長さ、適切な診断検査・機器であることを示しています。患者ケアに家族を参加させることは有益かもしれませんが、スタッフのレベルの低さなど、EDケアの質に影響を及ぼす可能性のある困難な状況を説明するためには、家族との定期的なコミュニケーションが不可欠です。

CONCLUSION: The findings of this study demonstrate that the most important determinants of patients and family members' experiences in EDs are the quality of nursing and medical care, the length of waiting times, and adequate diagnostic testing and equipment. While it may be beneficial to involve family members in patient care, regular communication with them is essential to explain challenging situations that may affect the quality of ED care, such as low staff levels.

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