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中東および北アフリカにおける顎顔面損傷のパターン:システマティックレビュー
Patterns of maxillofacial injuries in the Middle East and North Africa: a systematic review.
PMID: 32662550 DOI: 10.1111/idj.12587.
抄録
目的:
本レビューの目的は、顎顔面骨折(MFF)の疫学的特徴を調査し、MFFの有病率を確立し、中東・北アフリカ(MENA)地域における男女の主な原因因子を認識することである。
OBJECTIVE: The objective of this review was to investigate the epidemiological characteristics of maxillofacial fractures (MFFs), to establish the prevalence of MFFs, and to recognise the major causative factors in both males and females in the Middle East and North Africa (MENA) region.
研究デザイン:
本システマティックレビューのプロトコルは、Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis Protocols (PRISMA-P)のガイドラインに従って設定されており、以下のデータベースが検索された。PubMed/Medline、Scopus、Google Scholar、Web of Science を検索した。STROBEチェックリストを用いてバイアスのリスクを評価した結果、37件の研究が適格基準を満たしており、解析対象として選定された。
STUDY DESIGN: The protocol of this systematic reviews was established according to the guidelines of the Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis Protocols (PRISMA-P); the following databases were searched: PubMed/Medline, Scopus, Google Scholar and Web of Science. We used STROBE checklist to assess the risk of bias in all identified studies, 37 studies fulfilled the eligibility criteria, and hence were selected for analysis.
結果:
本レビューでは、調査期間中に顎顔面損傷を経験した0歳から97歳までの患者27,994人(男性22,965人、女性5,129人)を対象とした。顎顔面損傷の原因としては、交通事故(RTA)が最も多く、次いで転倒が多かった。受傷部位は下顎が最も多かった。MENA地域では、顎顔面骨折の発生率は男性が女性を上回り、4.5:1の割合であった。 結論:MENA地域では顎顔面骨折が非常に多く、主に若い男性のRTAが原因である。したがって、関係当局は、顎顔面骨折のリスクを最小限に抑えるために、より厳格な交通ルールを採用し、実施する必要がある。
RESULTS: A total of 27,994 patients (22,965 males and 5,129 females) ranging from 0 to 97 years who experienced maxillofacial injuries during the study period were entered into this review. Road traffic accidents (RTAs) were the most common cause of MFF followed by falls. The mandible was the most common site of injury. In the MENA region, males outnumbered females in terms of maxillofacial injuries with a ratio of 4.5:1 CONCLUSION: Maxillofacial fractures are highly prevalent in the MENA region, and they are mainly caused by RTAs, especially among young males. Therefore, the concerned authorities need to employ and implement stricter traffic rules in order to minimise the risk of maxillofacial injuries and their subsequent increased morbidity and mortality rates.
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