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オンラインバーチャル患者学習:小児科研修医を対象とした抗菌薬スチュワードシップ教育の新しいモダリティのパイロット研究
On-line virtual patient learning: a pilot study of a new modality in antimicrobial stewardship education for pediatric residents.
PMID: 32664971 DOI: 10.1186/s13104-020-05170-7.
抄録
目的:
我々の目的は、小児科研修医に抗菌薬スチュワードシップ(AMS)の原則を教育するためのバーチャル患者(VP)学習モジュールを開発し、検証することであった。オンラインプラットフォームDecisionSimを使用して、AMSと小児感染症の専門家によって複雑な肺炎に関するVPモジュールが開発された。意思決定のポイントはAMSの原則(診断、抗菌薬の選択、投与、エスカレーション解除、投与経路、投与期間)に基づいています。VPモジュールをテストするために、第三次小児科病院のすべてのトレーニングレベルの小児科研修医を募集した。知識は多肢選択式質問紙で評価した.一般化線形混合反復測定(RM)分析を用いて、モジュール修了前、修了後、4ヵ月後の平均知識スコアを比較した。住民の満足度は有効な質問紙を用いて評価した。
OBJECTIVES: Our objective was to develop and validate a virtual patient (VP) learning module to educate pediatric residents about antimicrobial stewardship (AMS) principles. A VP module on complicated pneumonia was developed by experts in AMS and pediatric infectious diseases using the online platform DecisionSim. Decision points were based on AMS principles (diagnosis, antimicrobial selection, dosing, de-escalation, route, duration). Pediatric residents in all training levels at a tertiary pediatric hospital were recruited to test the VP module. Knowledge was assessed via a multiple choice questionnaire. Mean knowledge scores were compared before, after, and 4 months after completing the module using Generalized Linear Mixed Repeated Measures (RM) Analysis. Resident satisfaction was assessed using a validated questionnaire.
結果:
24名の小児科研修医(1~4年目)のうち7名がVPモジュールとモジュール前後のアンケートを完了した。知識スコアの平均値は、モジュール前、モジュール直後、4ヵ月後でそれぞれ58.2%、66.6%、71.6%であった。時間の経過による知識の変化は有意であった(p<0.001)。入居者は、AMSの学習戦略としてのモジュールに満足していた。
RESULTS: Seven of 24 pediatric residents (Years 1-4) completed the VP module and pre- and post-module questionnaires. Mean knowledge scores before, immediately after and 4 months after the module were 58.2%, 66.6%, and 71.6%, respectively. The change in knowledge across time was significant (p < 0.001). Residents were satisfied with the module as an AMS learning strategy.