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動機づけ面接のメカニズム:実践と研究を導くための概念的フレームワーク
Mechanisms of Motivational Interviewing: a Conceptual Framework to Guide Practice and Research.
PMID: 32666269 DOI: 10.1007/s11121-020-01139-x.
抄録
モチベーショナル・インタビューング(MI)トレーニングに関する文献のレビューを見ると、MIはニュアンスのあるスキルセットであり、慎重に計画された教則訓練、状況に応じた実践環境でのスキルの応用、そして反射的な実践と持続的な習熟度を促進するための継続的なサポートを必要とすることがわかる。トレーニングとMIが良好な結果を得るためにどのように機能するかに関連した強固な知識基盤があるにもかかわらず、この2つの文献基盤は十分に統合されていない。本研究では、今後の研究の参考となるように、これまでの研究を発展させたモチベーショナル・インタビュー(MMI)の概念的枠組みを提案する。具体的には、このフレームワークでは、Bennett-Levy (Behav Cogn Psychother 34:57-78, 2006)のスキル開発と習得のモデルと一致する進行中のプロセスとしてのトレーニングを、MIがどのようにして望ましい効果を達成するために働くのかを理解するのに役立つ既存の2パスのフレームワークに追加している(Magill et al., J Consult Clin Psychol 82:973-983, 2014)。ここでは、4つのMMIフレームワークのリンク内のメカニズムを評価するために使用される尺度について述べる:初期訓練からコンピテンシーへ、コンピテンシーからコンピテンシーへ、変化について話すためのコンピテンシーへ、変化について話すためのコンピテンシーへ、変化について話すための行動変化へのコンピテンシーへ、というように。次に、我々はMMIのメカニズムのそれぞれに関連付けられている文献を合成します。私達は練習および研究のための含意を論じることによって締めくくります。このフレームワークは、MIの有効性を評価する先行試験で観察された一貫性のない効果の大きさの理解を向上させる可能性のある、MIに関連する変化のメカニズムを理解するためのより完全なパス構造を提供するものである。
Reviews of the motivational interviewing (MI) training literature demonstrate MI is a nuanced skill set that takes carefully planned didactic training, application of skills in context-specific practice settings, and ongoing support to promote reflective practice and sustained proficiency. Despite the robust knowledge base related to training and how MI works to achieve favorable outcomes, these two literature bases are not well integrated. In an effort to inform and guide future research, we propose the mechanisms of motivational interviewing (MMI) conceptual framework, which expands upon previous work. Specifically, the framework adds training as an ongoing process consistent with Bennett-Levy's (Behav Cogn Psychother 34:57-78, 2006) model of skill development and acquisition to the existing two-path framework that helps us to understand how MI works to achieve its desired effects (Magill et al., J Consult Clin Psychol 82:973-983, 2014). Herein, we describe measures used to evaluate the mechanisms within the four MMI framework links: initial training to competency, competency to proficiency, proficiency to talk about change, and talk about change to behavior change. Next, we synthesize the literature associated with each of the mechanisms of the MMI. We conclude by discussing implications for practice and research. This framework offers a more complete path structure to understand the mechanisms of change associated with MI that could improve our understanding of inconsistent effect sizes observed across prior trials evaluating MI effectiveness.