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スケオモーフィックなデジタルインターフェースがギャンブルの結果に対するコントロールの錯覚に及ぼす影響
The Effect of Skeuomorphic Digital Interfaces on the Illusion of Control over Gambling Outcomes.
PMID: 32666374 DOI: 10.1007/s10899-020-09961-2.
抄録
本研究では、デジタルデザインにおける「スキューオモルフ」の使用が、ギャンブル行動に影響を与えるコントロールの錯覚とどのように相互作用するかに焦点を当てています。スケオモーフィズムとは、現代的なアイテムの側面を、たとえその表現が機能的な目的を果たしていなくても、デジタルマシンの画面上でトランプを「配る」手や「競走する」馬のように、時代遅れのものを表現するようにしたデザイン概念です。デジタル・ギャンブル・ゲームに物理的な物体へのこれらの非本質的なリンクが含まれることで、プレイヤーが結果をコントロールしようとする錯覚と相互作用して行動に影響を与えることが提案されています。事前テストと3つの実験で示されたように、ギャンブルゲームのデザインにスケオモルフ要素を含めると、ミニマルな「フラット」デザインと比較して、ギャンブル額が増加します。さらに、スケオモーフィズムと操作されたコントロールの錯覚が相互に作用して、ギャンブル額をさらに増加させた。本論文は、この研究の実用的、理論的、政策的な意味合いについての議論で締めくくられている。
The current research focuses on how the use of "skeuomorphs" in digital design interacts with an illusion of control to influence gambling behavior. Skeuomorphism is a design concept in which an aspect of a modern item is made to represent its outdated counterpart, even if this representation serves no functional purpose, such as hands "dealing" cards or horses "racing" on the screen of a digital machine. It is proposed that the inclusion of these non-essential links to physical objects in digital gambling games interacts with a player's illusion of control over the outcome to influence behavior. Shown across a pretest and three experiments, the inclusion of skeuomorphic elements in the design of gambling games, compared to a minimalistic "flat" design, increases amount gambled. Additionally, skeuomorphism and manipulated illusion of control interact to further increase the amount gambled. The manuscript concludes with a discussion on the practical, theoretical, and policy implications of this research.