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COVID-19の時代の医療従事者のメンタルヘルスクライシスライン
A health care workers mental health crisis line in the age of COVID-19.
PMID: 32667106 DOI: 10.1002/da.23073.
抄録
はじめに:
COVID-19パンデミックは、比類のない荒廃のヘルスケア危機をもたらしました。第二の波としての精神衛生の危機が、私たちの最前線の医療従事者に現れ始めています。
INTRODUCTION: The COVID-19 pandemic has brought a health care crisis of unparalleled devastation. A mental health crisis as a second wave has begun to emerge in our front-line health care workers.
目的:
これらのニーズに対応するために、危機介入の原則に基づいた「ヘルスケアワーカーのメンタルヘルスCOVID-19ホットライン」が開発され、2週間で開始された。
OBJECTIVE: To address these needs, The Healthcare Worker Mental Health COVID-19 Hotline, based on crisis intervention principles, was developed and launched in 2 weeks.
方法:
なぜこれがうまくいったのかを考えた結果、私たちの成功につながった13のステップを説明することが有用ではないかと考えました。そのプロセスには以下のようなものがありました。(1) メンタルヘルスのニーズを予測する (2) システムとリソースを動員できるリーダーシップを発揮する (3) 集学的チームを招集する (4) タスクを委任し、タイムラインを設定する (5) 臨床サービスモデルを選択する (6) ボランティアの労働力としてスタッフのモチベーションを高める (7) 研修や教育教材を開発する。(8) 個人、地域、国のリソースを開発する;(9) マーケティング計画を開発する;(10) トレーニングを提供する;(11) 週7日24時間ヘルスケアワーカーのメンタルヘルスCOVID-19ホットラインを立ち上げ、スタッフのためのフォローアップセッションを立ち上げる;(12) 効果と成果を決定するためのデータ収集を構造化する;(13) 資金調達を行う(必須ではない)。
METHODS: Upon reflection of why this worked, we decided it might be useful to describe what we now recognize as 13-steps which led to our success. The process included the following: (1) anticipate mental health needs; (2) use leadership capable of mobilizing the systems and resources; (3) convene a multidisciplinary team; (4) delegate tasks and set timelines; (5) choose a clinical service model; (6) motivate staff as a workforce of volunteers; (7) develop training and educational materials; (8) develop personal, local, and national resources; (9) develop marketing plans; (10) deliver the training; (11) launch a 24 hr/7days per week Healthcare Worker Mental Health COVID-19 Hotline, and launch follow-up sessions for staff; (12) structure data collection to determine effectiveness and outcomes; and (13) obtain funding (not required).
DISCUSSION:
私たちが使用したプロセスは、医療従事者のためのCOVID-19ホットラインサービスを開発したいと考えている他の人にとって特に有用であり、他のメンタルヘルスサービスの開発に一般的に有用であると考えています。
DISCUSSION: We believe the process we used is specifically useful for others who may want to develop a COVID-19 hotline services for health care workers and generally useful for the development of other mental health services.
結論:
このプロセスが他の医療システムの指針となることを願っています。
CONCLUSION: We hope that this process may serve as a guide for other heath care systems.
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