日本語AIでPubMedを検索
スティグマ:英国の新聞のTwitterフィードにおける神経性食欲不振症の表現
Stigma: the representation of anorexia nervosa in UK newspaper Twitter feeds.
PMID: 32667238 DOI: 10.1080/09638237.2020.1793128.
抄録
背景:
新聞におけるメンタルヘルスの表現が読者の態度に影響を与えているという証拠はあるが、新聞業界が神経性食欲不振のアカウントをどのように紹介しているかについては、比較的ほとんど知られていない。さらに、業界では、読者に到達するための媒体としてTwitterを使用することが増えており、これはまだ研究が十分に行われていない領域である。
BACKGROUND: There is evidence that the representation of mental health in newspapers has an influence on readers' attitudes, however, relatively little is known about how the industry presents accounts of anorexia nervosa. Further, the industry increasingly uses Twitter as a medium for reaching readers and this remains an under-examined area of research.
AIMS:
英国の全国紙のツイッターフィードにおける神経性食欲不振症の表現を探る。
AIMS: To explore the representation of anorexia nervosa in the UK national press' Twitter feeds.
方法:
フレーム分析を用いて、2009年から2019年の間に英国の全全国紙のTwitterフィードで神経性食欲不振がどのように表現されていたかを調査した(n=332)。この質的アプローチは、ニュースフレームの定義をサポートするためにフレームマトリックスのVan Gorpの使用を描画しながら、テーマ別分析のBraunとClarkeの段階を使用しています。
METHOD: Frame analysis was used to examine the manner in which anorexia nervosa was represented in the Twitter feeds of all national UK newspapers between 2009 and 2019 (n = 332). This qualitative approach used Braun and Clarke's stages of thematic analysis, while drawing on Van Gorp's use of a frame matrix to support the definition of the news frames.
結果:
分析では、社会モデル、病気モデル、ストレス回復モデル、クリックベイトモデルの4つのニュースフレームが特定された。
RESULTS: The analysis identified four news frames: social model, illness model, stress-recovery model and clickbait model.
結論:
新聞は、典型的には彼らのアカウントで汚名を着せられなかった神経性食欲不振の彼らの表現の視点の範囲で描いた。しかし、いくつかのツイートにはセンセーショナルな画像を使用するパターンがあり、これは読者に神経性無食欲症の人々を他者として見ることを奨励し、結果としてスティグマティシゼーションに貢献している可能性がある。
CONCLUSIONS: The newspapers drew on a range of perspectives in their representation of anorexia nervosa, which typically were not stigmatising in their accounts. However, there was a pattern of using sensationalistic images in some of the tweets, which may encourage readers to view people with anorexia nervosa as Other, and as a consequence contribute to stigmatisation.