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米国におけるオピオイド治療プログラムおよび薬局への運転時間の比較
Comparison of Driving Times to Opioid Treatment Programs and Pharmacies in the US.
PMID: 32667648 DOI: 10.1001/jamapsychiatry.2020.1624.
抄録
重要性:
オピオイド使用障害の治療にはメタドン維持が有効であるが、米国では連邦規制により、メタドンの投与はオピオイド治療プログラム(OTP)に限定されている。オーストラリア、カナダ、英国では、患者は地域の薬局からメタドン維持薬を入手することができる。
Importance: Methadone maintenance is an effective treatment of opioid use disorder, but federal regulations in the US restrict methadone dispensing to opioid treatment programs (OTPs). In Australia, Canada, and the UK, patients can obtain methadone maintenance from community pharmacies.
目的:
OTPモデルと薬局調剤モデルの間で、メタドン維持治療へのドライブアクセスを比較する。
Objective: To compare driving access to methadone maintenance treatment between OTP and pharmacy dispensing models.
デザイン、設定、および参加者:
この記述的横断研究では、国勢調査区の平均人口中心からOTPおよび薬局までの運転時間を評価した。米国 50 州およびコロンビア特別区の国勢調査トラクト(2010 年米国国勢調査に基づく)は、人口が 0 以上であり、平均人口中心(MCP)が道路網から 3 マイル以内であり、国勢調査トラクトの MCP から OTP および薬局の両方への片道走行時間が 12 時間以内である場合に対象とした。データ分析は、2019年11月15日から2020年4月18日までに実施した。
Design, Setting, and Participants: This descriptive cross-sectional study assessed driving times from census tract mean centers of population to OTPs and pharmacies. Census tracts from the 50 US states and the District of Columbia (based on the 2010 US Census) were included if their population was greater than 0, if their mean center of population (MCP) was within 3 miles of the road network, and if the 1-way driving times from the census tract MCP to both an OTP and a pharmacy were 12 hours or less. Data analyses were performed from November 15, 2019, to April 18, 2020.
主なアウトカムと指標:
主なアウトカムは、米国の国勢調査区MCPからOTPや薬局までの人口加重平均運転時間であった。国勢調査トラクトMCPは、各国勢調査トラクトに居住する住民の人口加重による地理的中心点である。運転時間は、過去の平均運転速度を用いて推定した。
Main Outcomes and Measures: The primary outcome was the population-weighted mean driving time from census tract MCPs to OTPs and pharmacies in the US. Census tract MCPs are population-weighted geographic centroids of residents living in each census tract. Driving times were estimated using historical average driving speeds.
結果:
OTP のユニークな場所 1682 箇所がすべて含まれ、ジオコーディング後の薬局のユニークな場所 69 475 箇所が含まれていた。合計 72 443 の国勢調査トラクトが分析に含まれた。国勢調査トラクトのMCPからの人口加重平均運転時間は、OTPまで20.4分(95%CI、20.3-20.6分)、薬局まで4.5分(95%CI、4.4-4.5分)であった(P<.001)。OTP と薬局で終わる片道旅行の間の運転時間、距離、およびコストの差は、小郡と非中核郡で最も大きかった。
Results: All 1682 unique locations of OTPs were included, and 69 475 unique pharmacy locations were included after geocoding. A total of 72 443 census tracts were included in the analysis. The mean population-weighted driving time from census tract MCPs was 20.4 minutes (95% CI, 20.3-20.6 minutes) to OTPs and 4.5 minutes (95% CI, 4.4-4.5 minutes) to pharmacies (P < .001). Differences in driving time, distance, and cost between 1-way trips ending at OTPs and pharmacies were largest in micropolitan and noncore counties.
結論と関連性:
本研究では、米国国勢調査トラクトのMCPからの人口加重平均運転時間は、薬局よりもOTPまでの方が長かった。
Conclusions and Relevance: In this study, population-weighted mean driving times from US census tract MCPs were longer to OTPs than to pharmacies.