あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Med Educ.2020 Jul;doi: 10.1111/medu.14293.Epub 2020-07-15.

評価にリアリティをもたらす:臨床シミュレーションからの教訓

Bringing reality to assessment: lessons from clinical simulation.

  • Margaret Bearman
PMID: 32668497 DOI: 10.1111/medu.14293.

抄録

リアリティを表現することは厄介なビジネスであり、臨床シミュレーションはしばしば不正確であったり、リアリティを欠いていると批判されます。Johnston'らの本号のMedical Educationの論文は、より大きな懸念事項を警告しています:臨床実習が誤って表現され、学生が全く違うことを学んでしまうのです。この脅威は、客観的構造化臨床試験(OSCE)やシミュレーションセンターの「プラスチック製の体の一部を分解した」「混沌とした錯覚」などの例で説明されています。

Representing reality is a tricky business and clinical simulation is often critiqued as being inauthentic or lacking realism. Johnston' et al's paper in this issue of Medical Education warns of larger concerns: clinical practice becomes misrepresented to the point that students learn something altogether different. This threat is illustrated with examples such as the Objective Structured Clinical Examination (OSCE) or the simulation centres with their "disembodied plastic body parts" and their "illusion of chaos".

This article is protected by copyright. All rights reserved.