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評価にリアリティをもたらす:臨床シミュレーションからの教訓
Bringing reality to assessment: lessons from clinical simulation.
PMID: 32668497 DOI: 10.1111/medu.14293.
抄録
リアリティを表現することは厄介なビジネスであり、臨床シミュレーションはしばしば不正確であったり、リアリティを欠いていると批判されます。Johnston'らの本号のMedical Educationの論文は、より大きな懸念事項を警告しています:臨床実習が誤って表現され、学生が全く違うことを学んでしまうのです。この脅威は、客観的構造化臨床試験(OSCE)やシミュレーションセンターの「プラスチック製の体の一部を分解した」「混沌とした錯覚」などの例で説明されています。
Representing reality is a tricky business and clinical simulation is often critiqued as being inauthentic or lacking realism. Johnston' et al's paper in this issue of Medical Education warns of larger concerns: clinical practice becomes misrepresented to the point that students learn something altogether different. This threat is illustrated with examples such as the Objective Structured Clinical Examination (OSCE) or the simulation centres with their "disembodied plastic body parts" and their "illusion of chaos".
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