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日本語AIでPubMedを検索

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South Afr J HIV Med.2020;21(1):970. HIVMED-21-970. doi: 10.4102/sajhivmed.v21i1.970.Epub 2020-06-29.

ヒト免疫不全ウイルス予防のための親のエンパワーメント。家庭での健康と性教育

Empowering parents for human immunodeficiency virus prevention: Health and sex education at home.

  • Taygen Edwards
  • Ntombizodumo Mkwanazi
  • Joanie Mitchell
  • Ruth M Bland
  • Tamsen J Rochat
PMID: 32670624 PMCID: PMC7343931. DOI: 10.4102/sajhivmed.v21i1.970.

抄録

背景には以下のようなものがある。:

ヒト免疫不全ウイルス(HIV)陽性の母親のヘルスリテラシーを向上させることで、子どもや思春期のHIV予防が強化される可能性がある。Amaguguの介入には、母親のコミュニケーションを強化するためのヘルスリテラシー教材が含まれており、資源の少ないHIV常在環境で成功を収めている。

Background: Improving health literacy amongst human immunodeficiency virus (HIV)-positive mothers could strengthen child and adolescent HIV prevention. The Amagugu intervention included health literacy materials to strengthen maternal communication and has demonstrated success in low-resource HIV-endemic settings.

目的:

私たちの目的は、(1)アマググの教材がヘルスリテラシーを向上させ、HIV、健康行動、性教育などのトピックについて伝えることに対する親の行動に変化をもたらしたかどうかを評価すること、(2)母親が役に立つと思う追加の情報や教材を探ることであった。

Objectives: Our aims were to (1) evaluate whether Amagugu materials improved health literacy leading to changes in parental behaviour towards communicating on topics such as HIV, health behaviours and sex education, and (2) explore what additional information and materials mothers would find helpful.

方法:

Amaguguの評価では、281人のHIV陽性母親とそのHIV感染児(6~10歳)が対象となった。終了面接から得られたプロセス評価データは、内容分析とロジスティック回帰の手法を用いて分析されました。

Method: The Amagugu evaluation included 281 HIV-positive mothers and their HIV-uninfected children (6-10 years). Process evaluation data from exit interviews were analysed using content analysis and logistic regression techniques.

結果:

281 人の母親のうち、276 人(98.0%)が「教育的な絵本を増やしてほしい」と要望した。その内訳は、道徳的発達・将来の夢に関するものが99(35.2%)、健康・安全・健康増進に関するものが92(32.7%)、HIV・疾病管理に関するものが67(23.8%)であった。ベースラインとの比較では、友人からのいじめ(150人、53.4%)、教師問題(142人、50.5%)、身体的虐待(147人、52.3%)、性的虐待(126人、44.8%)のリスクについての話し合いが増えたとの報告があった。ほとんどの母親が「HIVボディマップ」を健康(274;97.5%)と性教育(267;95.0%)のために利用していた。また、安価な人形の使用は、母子の遊びを増やす(264;94.3%)、子どもの気持ちへの母親の気配り(262;93.6%)など、母子のコミュニケーションを高める効果があると報告されていた。

Results: Of 281 mothers, 276 (98.0%) requested more educational storybooks: 99 (35.2%) on moral development/future aspirations, 92 (32.7%) on general health, safety and health promotion, and 67 (23.8%) on HIV and disease management. Compared to baseline, mothers reported that the materials increased discussion on the risks of bullying from friends (150; 53.4%), teacher problems (142; 50.5%), physical abuse (147; 52.3%) and sexual abuse (126; 44.8%). Most mothers used the 'HIV Body Map' for health (274; 97.5%) and sex education (267; 95.0%). The use of a low-cost doll was reported to enhance mother-child communication by increasing mother-child play (264; 94.3%) and maternal attentiveness to the child's feelings (262; 93.6%).

結論:

家庭での親主導の健康教育は実現可能であり、受け入れ可能であり、効果的であると思われ、HIV予防戦略に活用されるべきである。対照的な研究でのさらなる試験が推奨される。

Conclusion: Parent-led health education in the home seems feasible, acceptable and effective and should be capitalised on in HIV prevention strategies. Further testing in controlled studies is recommended.

© 2020. The Authors.