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MINDSTRONG© CBTベースのプログラムが保健科学系大学院生のうつ病、不安、および健康的な生活習慣行動に及ぼす効果
Effects of the MINDSTRONG© CBT-based program on depression, anxiety and healthy lifestyle behaviors in graduate health sciences students.
PMID: 32672515 DOI: 10.1080/07448481.2020.1782922.
抄録
目的:
MINDSTRONGの認知行動スキル構築プログラムと注意力コントロールプログラムの効果を、保健医療専門職大学院の学生のメンタルヘルスのアウトカムとライフスタイル行動に及ぼす効果を評価すること。 米国中西部の公立土地付与大学の7つの保健科学系大学から201名の大学院生が入学しました。 ランダム化比較試験が実施され、3ヵ月間の追跡調査が行われた。有効かつ信頼性の高い機器を用いて、うつ病、不安、ストレス、健康的なライフスタイルの信念、健康的なライフスタイルの行動を測定した。 MINDSTRONGを受けた学生は、対照プログラムを受けた学生よりも、抑うつ/不安と健康的な生活習慣行動が少ないと報告されました。ベースラインでの抑うつ/不安のレベルが高かった生徒は、プログラムからより大きな利益を得たことを示しました。 MINDSTRONGは、大学院生のメンタルヘルスのアウトカムと生活習慣行動を改善するための予防的かつ早期の介入として使用することができます。このプログラムは訓練を受けた非メンタルヘルスの専門家によって提供されるため、全米のキャンパスで広く展開される可能性があります。
OBJECTIVE: To evaluate effects of the MINDSTRONG cognitive-behavioral skills building program versus an attention control program on mental health outcomes and lifestyle behaviors of graduate health professional students. 201 entering graduate students from seven health sciences colleges at a public land grant University in the U.S. Midwest. A randomized controlled trial was conducted with three-month follow-up. Valid and reliable instruments measured depression, anxiety, stress, healthy lifestyle beliefs and healthy lifestyle behaviors. Students receiving MINDSTRONG reported less depression/anxiety and healthier lifestyle behaviors than those receiving the control program. Students with elevated levels of depression/anxiety at baseline demonstrated greater benefits from the program. MINDSTRONG can be used as a preventive and early intervention for improving mental health outcomes and lifestyle behaviors in graduate students. Because the program can be delivered by trained non-mental health professionals, it has the potential to be widely scaled on campuses throughout the U.S.