あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Am Coll Health.2020 Jul;:1-10. doi: 10.1080/07448481.2020.1785472.Epub 2020-07-16.

勉強戦略と「勉強薬」:大学生の勉強行動と処方箋覚せい剤誤用との関連性を探る

Study strategies and "study drugs": investigating the relationship between college students' study behaviors and prescription stimulant misuse.

  • Abby Johnson Holm
  • Hannah Hausman
  • Matthew G Rhodes
PMID: 32672517 DOI: 10.1080/07448481.2020.1785472.

抄録

本研究では,学部生サンプルを対象に,処方箋覚せい剤を誤用した大学生(=36)と処方箋覚せい剤を誤用しなかった大学生(=298)の間で,勉強戦略の定期的な使用状況を調査した。 中西部の大規模大学の大学生334人。 ロジスティック回帰を用いて、処方箋用覚せい剤を不正に使用した学生が、不十分な勉強戦略および/または全体的な勉強戦略の欠如を補うためにそうしたかどうかを検討した。我々は、定期的に勉強の間隔を空け、より多くの勉強法を使用し、より効果的な勉強法を使用することで、学生の間で処方箋用覚せい剤の誤用の確率が低くなることを予測するという仮説を立てた。対照的に、より効果的な勉強法を使用することで、処方箋覚せい剤の誤用を予測する確率が高くなると仮定した。 その結果、総合的な勉強法と効果的な勉強法の数が多いほど、また学校の重要度が高いほど、処方箋覚せい剤の誤用の確率が高いことが予測された。 したがって、学生は効果的な勉強の代用として処方箋刺激物を誤用しているのではなく、むしろ効果的な勉強習慣を補強するために処方箋刺激物を誤用している可能性がある。

The current study examined the regular use of study strategies between college students who misused prescription stimulants ( = 36) and college students who did not misuse prescription stimulants ( = 298) in an undergraduate sample. 334 college students at a large, Midwestern university. Using logistic regression, we examined whether students who misused prescription stimulants did so to compensate for poor study strategies and/or a lack of study strategies overall. We hypothesized that regularly spacing studying, using more study strategies, and using more effective study strategies would predict lower odds of prescription stimulant misuse among students. In contrast, we hypothesized that using more effective study strategies would predict higher odds of prescription stimulant misuse. Results indicated that a greater number of total study strategies and effective study strategies, and higher importance of school predicted higher odds of prescription stimulant misuse. Thus, students may not be misusing prescription stimulants as a substitute for effective studying but, rather, to augment effective study habits.