日本語AIでPubMedを検索
小児用ギプスケア指示書を提供するための代替方法としてのクイックレスポンスコードの適用
Application of a Quick Response Code as an Alternative Method to Provide Pediatric Cast Care Instructions.
PMID: 32672722 DOI: 10.5435/JAAOSGlobal-D-20-00105.
抄録
背景:
小児の非外科的骨折ケアのための患者教育を改善する必要性が高まっている。当院の外来骨折診療所でギプスケアの指示を提供する代替方法として、クイックレスポンス(QR)コードを使用した。我々は満足度を評価し、利便性とこれが小児のギプス経験に与える影響を検討した。
BACKGROUND: There is a growing need to improve patient education for nonsurgical fracture care in children. A Quick Response (QR) code was used as an alternative method to provide cast care instructions in our outpatient fracture clinic. We evaluated satisfaction and examined the convenience and impact this might have on the child's casting experience.
方法:
88人の小児の非外科的小児骨折のギプスにQRコードを埋め込んだ前向き研究が行われた。QRコードのスキャン回数、誰がQRコードをスキャンしたか、治療満足度、鋳造に関連した問題、スキャンが治療担当医への電話を防ぐのに役立ったかどうかが記録された。
METHODS: A prospective study was conducted in which QR codes were embedded in the casting of nonsurgical pediatric fractures in 88 children. The number of times the QR code was scanned, who scanned the code, treatment satisfaction, cast-related issues, and whether scan helped prevent a call to the treating physician were recorded.
結果:
Google Analyticsによると、60人の参加者が平均1.6回QRコードをスキャンしており、ほとんどのスキャンは親(65%)によって行われていました。79人の参加者(89.9%)がギプスにQRコードがあると便利だと感じ、65人(73.9%)がQRコードの利便性に「非常に満足している」と答え、37人が情報を見つけたために医師に連絡を取らずに済んだと回答しました。
RESULTS: Google Analytics showed the QR code was scanned an average of 1.6 times by 60 participants with most scans done by a parent (65%). Seventy-nine participants (89.9%) found it useful to have the QR code on their cast, and 65 (73.9%) were "very satisfied" with the convenience of the QR code and 37 stated that the information they found kept them from contacting the physician.
DISCUSSION:
非外科的小児骨折診療に QR コードを使用することで、高い満足度が得られ、治療担当医へのコールが減る可能性があることを実証した。
DISCUSSION: We demonstrated that the use of QR codes for nonsurgical pediatric fracture care has a high level of satisfaction and may reduce calls to the treating physician.