日本語AIでPubMedを検索
SSIS SEL Brief Scales-Student Form。初期開発と検証
The SSIS SEL Brief Scales-Student Form: Initial development and validation.
PMID: 32673055 DOI: 10.1037/spq0000390.
抄録
SSIS SEL Brief Scales-Student Form(SSIS SELb-S)は、学生の社会的・情緒的学習(SEL)の効率的な評価を作成するために開発された。標準化サンプルの3年生から12年生までの800人の学生からの評価を用いた項目反応理論を用いて、スコア情報と評価効率を最大化するために、SSIS SELレーティングフォーム-学生のフルレングスから20の項目を選択しました。SSIS SELb-Sの項目を特定した後、いくつかの信頼性および妥当性分析を行った。これらの分析により、SSIS SELb-Sを低ステークスの意思決定コンテクストで使用するための初期の支持が得られた。このように、SSIS SELb-Sは、8~18歳の学生のSELコンピテンシーの評価に8~18歳の学生の視点を取り入れることが期待されている。(PsycInfo Database Record (c) 2020 APA, all rights reserved).
The SSIS SEL Brief Scales-Student Form (SSIS SELb-S) was developed to create an efficient assessment of students' social and emotional learning (SEL). Using item response theory with ratings from 800 students in Grades 3-12 from the standardization sample, 20 items were selected from the full-length SSIS SEL Rating Form - Student to maximize score information and rating efficiency. After identifying items for the SSIS SELb-S, we conducted several reliability and validity analyses. These analyses provided initial support for the use of the SSIS SELb-S for low-stakes decision making contexts. As such, the SSIS SELb-S holds promise for incorporating the perspectives of students ages 8-18 into assessments of their SEL competencies. (PsycInfo Database Record (c) 2020 APA, all rights reserved).