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討論。ロックダウンで学んだ教訓 - 一般的な精神衛生状態に対する低強度の心理学的介入に関する1日の遠隔配信トレーニング
Debate: Lessons learned in lockdown - a one-day remotely delivered training on low-intensity psychological interventions for common mental health conditions.
PMID: 32674222 DOI: 10.1111/camh.12402.
抄録
コロナウイルスの大流行は、児童・思春期の精神保健サービスで使用される遠隔技術の必要性を浮き彫りにしました。COVID-19のために予定されていた「対面式」の低強度CBTトレーニングデイの1週間前に英国がロックダウンされたため、オンライン環境に合わせて、メンタルヘルスサービスの実践者のためのトレーニングデイの内容、構造、形式を迅速に適応させる必要性がありました。その結果、1日の低強度トレーニング・デイは、測定されたすべての主要な分野で知識と理解を高め、積極的に受け入れられたことが示され、遠隔配信の有効性と受容性についてのさらなる証拠を提供しています。議論されている遠隔配信の利点と、提起された課題のいくつかに対処するのに役立つ技術の急速な発展を考えると、今後も遠隔配信は、非常に必要とされるエビデンスに基づいた介入へのアクセスを増やすために有益なものであり続ける可能性があります。
The coronavirus pandemic has highlighted the need for remote technologies to be used in child and adolescent mental health services. With the UK being placed in lockdown one week before a scheduled 'face-to-face' low-intensity CBT training day due to COVID-19, there was a need for rapid adaptations to be made to the content, structure and format of a training day for practitioners in mental health services, to suit the online environment. The content covered the core areas of low-intensity CBT in children and adolescents. Findings showed that the one-day low-intensity training day increased knowledge and understanding in all key areas measured, and was positively received, providing further evidence for the effectiveness and acceptability of remote delivery. Given discussed benefits of remote delivery, as well as rapid developments in technologies helping to address some of the challenges raised, going forward, remote delivery could continue to be beneficial for increasing access to much needed evidence-based interventions.
© 2020 The Authors. Child and Adolescent Mental Health published by John Wiley & Sons Ltd on behalf of Association for Child and Adolescent Mental Health.