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2031年の都市計画と交通計画のシナリオが、大都市圏の自動車利用とアクティブ交通に与える潜在的な影響
The Potential Impacts of Urban and Transit Planning Scenarios for 2031 on Car Use and Active Transportation in a Metropolitan Area.
PMID: 32674442 DOI: 10.3390/ijerph17145061.
抄録
土地利用と交通のシナリオは、都市のコンパクト化やトランジット指向開発(TOD)の潜在的な影響を評価するのに役立つ。将来のシナリオは、仮説的な開発や戦略計画に基づいているが、両者を比較したことはほとんどない。本研究では、現在の戦略計画文書に基づいて大都市圏全体(カナダ、モントリオール)のシナリオを作成し、自動車利用とアクティブな交通機関への潜在的な影響を仮想シナリオと比較した。入手可能な都市計画文書を収集・分析し、主要な利害関係者から交通プロジェクトの実施可能性に関する評価を得た。2006-2031年の人口増加を、最近の傾向(Business As Usual, BAU)または代替シナリオ(現行計画、すべてTODエリア、すべてセントラルゾーン)に基づいて割り付けた。旅行行動の測定には、大規模で代表的な出発地-帰着地の家計旅行調査を用いた。2031 年のモード別移動距離を推定するために、モード選択モデルと、人口層全体の 2008 年のモーダルシェアに基づくより単純な方法を用いた。BAUと比較して、すでに人口が密集している地域にすべての新規人口を割り当てるシナリオと、多数の公共交通機関プロジェクト(2031年には実施される可能性は低い)を含むシナリオは、最大の影響をもたらした。それにもかかわらず、このような大きな変化は比較的軽微な影響を与え、車での移動距離はBAUと比較してせいぜい15%減少し、徒歩での移動距離は28%増加した。評価されたシナリオでは考慮されていないが、自動車利用の削減を直接的に目標とする戦略が、大都市圏の大幅な変化を誘発するためには必要かもしれない。
Land use and transportation scenarios can help evaluate the potential impacts of urban compact or transit-oriented development (TOD). Future scenarios have been based on hypothetical developments or strategic planning but both have rarely been compared. We developed scenarios for an entire metropolitan area (Montreal, Canada) based on current strategic planning documents and contrasted their potential impacts on car use and active transportation with those of hypothetical scenarios. We collected and analyzed available urban planning documents and obtained key stakeholders' appreciation of transportation projects on their likelihood of implementation. We allocated 2006-2031 population growth according to recent trends (Business As Usual, BAU) or alternative scenarios (current planning; all in TOD areas; all in central zone). A large-scale and representative Origin-Destination Household Travel Survey was used to measure travel behavior. To estimate distances travelled by mode, in 2031, we used a mode choice model and a simpler method based on the 2008 modal share across population strata. Compared to the BAU, the scenario that allocated all the new population in already dense areas and that also included numerous public transit projects (unlikely to be implemented in 2031), was associated with greatest impacts. Nonetheless such major changes had relatively minor impacts, inducing at most a 15% reduction in distances travel by car and a 28% increase in distances walked, compared to a BAU. Strategies that directly target the reduction of car use, not considered in the scenarios assessed, may be necessary to induce substantial changes in a metropolitan area.