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オンライン消費者調査のための 5 つの言語での 4 つの質問形式の比較
Comparing Four Question Formats in Five Languages for On-Line Consumer Surveys.
PMID: 32674527 DOI: 10.3390/mps3030049.
抄録
質問形式は、消費者の健康に関する態度、食品の特性、および認識を収集する上で非常に重要である。これらの調査から得られた情報は、製品開発プロセスにおいて重要な洞察を提供します。同じコンセプトに基づく4つのフォーマットが、先行研究で使用されている。すべて当てはまるかどうかを確認する形式(CATA)、すべて当てはまるかどうかを確認する形式(CAS)、すべて当てはまるかどうかを確認する形式(RATA)、およびすべて当てはまるかどうかを確認する形式(RAS)です。調査でどのような質問形式を使用するかによってデータが異なることがあり、これは調査結果の解釈やその後の決定に影響を与える可能性があります。この調査プロトコルでは、4 つの質問形式を比較しています。5つの食品に対する消費者の摂食動機をテストするために、摂食動機調査(EMS)の改良版を使用して、ブラジル(ポルトガル語)、中国(北京語)、インド(ヒンディー語または英語)、スペイン(スペイン語)、米国(英語)の回答者に各質問形式を翻訳し、無作為に割り付けました(各質問形式ごとに国ごとに200人)。この調査結果は、4つの尺度形式のデータの分布の違いや類似性をより深く理解することができるはずである。また、本調査の翻訳と結果は、マーケティング担当者、感覚科学者、製品開発者、栄養士、栄養士が、将来、これらの質問形式を使用する消費者調査を設計する際の指針となるでしょう。
Question formats are critical to the collection of consumer health attitudes, food product characterizations, and perceptions. The information from those surveys provides important insights in the product development process. Four formats based on the same concept have been used for prior studies: Check-All-That-Apply (CATA), Check-All-Statements (CAS), Rate-All-That-Apply (RATA), and Rate-All-Statements (RAS). Data can vary depending on what question format is used in the research, and this can affect the interpretation of the findings and subsequent decisions. This survey protocol compares the four question formats. Using a modified version of the Eating Motivation Survey (EMS) to test consumer eating motivations for five food items, each question format was translated and randomly assigned to respondents ( = 200 per country per format) from Brazil (Portuguese), China (Mandarin Chinese), India (Hindi or English), Spain (Spanish), and the USA (English). The results of this survey should provide more understanding of the differences and similarities in distribution of data for the four scale formats. Also, the translations and findings of this survey can guide marketers, sensory scientists, product developers, dieticians, and nutritionists when designing future consumer studies that will use these question formats.