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Rehabilitacion (Madr).2020 Jul;S0048-7120(20)30054-2. doi: 10.1016/j.rh.2020.05.006.Epub 2020-07-13.

カリ・コロンビアの大学生が感じた障害者が直面している物理的な障壁

[Physical barriers faced by disabled people perceived by university students in Cali-Colombia].

  • S M Zúñiga Bolívar
  • O L Hincapié Gallón
PMID: 32674927 DOI: 10.1016/j.rh.2020.05.006.

抄録

目的:

カリ・コロンビア州の単一機関の大学の作業療法・栄養学の学生が知覚している障害者が直面している身体的障壁を明らかにすること。

OBJECTIVE: To identify physical barriers faced by disabled people perceived by university occupational therapy and nutrition students in a single institution in Cali-Colombia.

方法:

分析的観察的横断的研究を行った。サンプルは494名の学生から構成された。一変量解析を行い、学生が知覚している障害者が直面している身体的障害の有病率と大学生活への参加を推定した。従属変数である大学生活への参加が二分化されていることから、二変量ロジスティック分析を行い、学生が感じる身体的障害と大学生活への参加との関係を探った。最後に、ロジスティック回帰モデルを実施し、設定された目的を満たす説明モデルを得た。

METHODS: We carried out an analytical observational cross-sectional study. The sample was composed of 494 students. A univariate analysis was carried out that estimated the prevalence of physical barriers faced by disabled people perceived by students and participation in university life. Given that the dependent variable, participation, was dichotomized, a bivariate logistic analysis was performed to explore the relationship between physical barriers perceived by students and participation in university life. Finally, a logistic regression model was conducted, obtaining an explanatory model to meet the objectives set.

結果:

約58%の学生が、大学内のスナックバーやトイレは、信号、換気、照明が不十分なため、アクセスしにくいと感じていました。選択したすべての変数についてロジスティック回帰モデルを調整した後、大学への交通手段は、大学生活への参加に関連する唯一の物理的障壁であった。

RESULTS: Around 58% of students perceived that the snack bar and toilets inside the institution had low accessibility, because of inadequate signalling, ventilation and lighting. After adjustment of the logistic regression model for all the selected variables, transportation to the university was the only physical barrier related to participation in university life.

結論:

アクセシビリティは、真にインクルーシブな教育機関にとって重要なポイントである。したがって、大学は物理的な障壁を特定するための調査を定期的に実施すべきである。

CONCLUSIONS: Accessibility is a key point for a truly inclusive educational institution. Therefore, universities should periodically carry out a survey to identify physical barriers.

Copyright © 2020 Sociedad Española de Rehabilitación y Medicina Física. Publicado por Elsevier España, S.L.U. All rights reserved.