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患者の転帰を改善するための病院の組織文化の変革:リーダーシップが命を救う介入の開発と実施
Changing hospital organisational culture for improved patient outcomes: developing and implementing the leadership saves lives intervention.
PMID: 32675328 DOI: 10.1136/bmjqs-2019-010734.
抄録
背景:
リーダーシップは命を救う(LSL)は、米国の10の多様な病院で組織文化の積極的な変化を促進し、急性心筋梗塞(AMI)患者の死亡率を減少させることを目的としたプロスペクティブな混合法介入であった。LSLのような複雑な介入の潜在的な影響にもかかわらず、査読付き文献に記載されている内容は、介入の採用や適応、あるいは研究間のエビデンスの統合を可能にするために必要な詳細さを欠いていることが多い。したがって、ここでは、基礎となるデザイン原則、介入デザインへの全体的なアプローチ、および介入の中核となる内容を提示する。
BACKGROUND: Leadership Saves Lives (LSL) was a prospective, mixed methods intervention to promote positive change in organisational culture across 10 diverse hospitals in the USA and reduce mortality for patients with acute myocardial infarction (AMI). Despite the potential impact of complex interventions such as LSL, descriptions in the peer-reviewed literature often lack the detail required to allow adoption and adaptation of interventions or synthesis of evidence across studies. Accordingly, here we present the underlying design principles, overall approach to intervention design and core content of the intervention.
介入開発の方法:
病院は、目的を持った構成要素を持つランダムサンプリングを用いて、メイヨー・クリニック・ケア・ネットワークの会員から参加のために選ばれた。介入は、革新の普及のためのAssess, Innovate, Develop, Engage, Devolveモデルに基づいて設計され、ユーザーグループによる介入のプレッシャーテスト、状況の包括的な評価を開発するためのシンクタンクの創設、複数の分野で戦略的に特定された利害関係者との早期かつ継続的な関与に注意を払った。
METHODS OF INTERVENTION DEVELOPMENT: Hospitals were selected for participation from the membership of the Mayo Clinic Care Network using random sampling with a purposeful component. The intervention was designed based on the Assess, Innovate, Develop, Engage, Devolve model for diffusion of innovation, with attention to pressure testing of the intervention with user groups, creation of a think tank to develop a comprehensive assessment of the landscape, and early and continued engagement with strategically identified stakeholders in multiple arenas.
結果:
3つの介入の構成要素(全病院の3回の年次会議、4回の院内ワークショップ、オンラインコミュニティ)の設計と実施についての詳細な説明を提供する。
RESULTS: We provide in-depth descriptions of the design and delivery of the three intervention components (three annual meetings of all hospitals, four rounds of in-hospital workshops and an online community), designed to equip a guiding coalition within each site to identify and address root causes of AMI mortality and improve organisational culture.
結論:
この介入の詳細な実践的記述は、自分の文脈で組織文化の変化を促進しようとしている医療従事者、介入の結果を他のリーダーシップ開発や組織文化の変化の取り組みと比較しようとしている研究者、医療現場における複雑な介入の理解に尽力している医療専門家にとって有用であるかもしれない。
CONCLUSIONS: This detailed practical description of the intervention may be useful for healthcare practitioners seeking to promote organisational culture change in their own contexts, researchers seeking to compare the results of the intervention with other leadership development and organisational culture change efforts, and healthcare professionals committed to understanding complex interventions across healthcare settings.
© Author(s) (or their employer(s)) 2020. Re-use permitted under CC BY-NC. No commercial re-use. See rights and permissions. Published by BMJ.