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2013年と2019年に調査した英国のベビーフード市場の変化:ベビースナックと甘味・風味豊かな食品の台頭
Changes in the UK baby food market surveyed in 2013 and 2019: the rise of baby snacks and sweet/savoury foods.
PMID: 32675379 DOI: 10.1136/archdischild-2020-318845.
抄録
目的:
英国の離乳食市場が2013年から2019年の間にどのように変化したかを評価する。
OBJECTIVE: To assess how the baby food market in the UK has changed between 2013 and 2019.
設定:
イギリス。
SETTING: United Kingdom.
デザイン:
2019年に英国でオンラインと店頭で購入可能なすべての乳児用食品を収集した横断的な調査。栄養内容と商品説明を記録し、既存の2013年のデータベースと比較した。
DESIGN: A cross-sectional survey of all infant food products available to buy in the UK online and in-store collected in 2019. Nutritional content and product descriptions were recorded and compared with an existing 2013 database.
主な成果測定:
生後4ヶ月の乳幼児向けに販売されている製品の割合の変化、甘いもの対風味豊かなもの、スプーンですくって食べられるもの対乾燥したもの(スナック菓子)に分類された割合の平均糖度。
MAIN OUTCOME MEASURES: Change in the proportion of products marketed to infants aged 4 months, proportion classified as sweet versus savoury, spoonable versus dry (snacks) average sugar content.
結果:
2013年(178, 43%; p<0.001)と比較して、2019年は生後4ヶ月の乳児に適していると記載された製品が少なく(201, 23%)、一方で6~7ヶ月の乳児向けの割合は増加した(2013年:135, 33%; 2019年:369, 43%; p=0.001)。甘いものと香ばしいものの割合に変化はなく、甘いスプーン状のものは2013年から2019年の間に糖度がわずかではあるが有意な減少(6%)を示したが、香ばしいスプーン状のものは16%の増加を示した。甘いスナック菓子は非常に甘いままであった(両時点での糖度中央値は~20g/100g)。2019年のデータセットでは、29%(n=253)の商品に濃縮ジュースが添加され、18%(n=80)の「風味豊かな」商品には50%以上の甘い野菜や果物が含まれていた。スナック菓子の数と割合は、2013年(42、10%、p=0.001)と比較して2019年は著しく増加した(185、21%)一方で、スプーンですくって食べることができるウェット食品の割合は減少した(2013年:326、79%、2019年:611、71%、p=0.001)。
RESULTS: Fewer products were described as suitable for infants aged 4 months in 2019 (201, 23%) compared with 2013 (178, 43%; p<0.001), while the proportion for children in the 6-7-month age range increased (2013: 135, 33%; 2019: 369, 43%; p=0.001). The proportion of sweet and savoury products was unchanged; sweet spoonable products showed a small but significant decrease in sugar content (6%) between 2013 and 2019, but savoury spoonable products showed a 16% increase. Sweet snacks remained very sweet (~20 g/100 g median sugar at both time points). In the 2019 dataset, concentrated juice was added to 29% (n=253) of products and 18% (n=80) 'savoury' products comprised more than 50% sweet vegetables or fruit. The number and proportion of snacks increased markedly in 2019 (185, 21%) compared with 2013 (42, 10%; p=0.001) while the proportion of wet spoonable foods decreased (2013: 326, 79%; 2019: 611, 71%; p=0.001).
結論:
生後4ヶ月の乳幼児向けに販売される食品は少なくなっているが、商品の甘さは全体的に減少しておらず、スナック菓子の増加や香ばしい食品の甘さが懸念されている。
CONCLUSIONS: Fewer foods are now marketed to infants aged 4 months, but there has been no overall reduction in the sweetness of products and the increase in snack foods and the sweetness of savoury foods is a concern.
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