あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Nurs Educ Perspect.2020 Jul;doi: 10.1097/01.NEP.0000000000000584.Epub 2020-07-14.

ライティング課題の継続的な質の向上。教員の開発のためのプロセス

Continuous Quality Improvement of Writing Assignments: A Process for Faculty Development.

  • Lisa R Singleterry
  • Susan Caulfield
PMID: 32675633 DOI: 10.1097/01.NEP.0000000000000584.

抄録

この記事では、看護教員がライティング課題を開発するのを支援するための4段階のインストラクショナルデザインフレームワークについて説明します。このフレームワークは、教員が目的、目的、方向性、評価(PODE)を持って課題を設計することを奨励しています。PODEフレームワークを使用することで、学生のライティング課題に対する教員のフラストレーションが軽減され、課題と学生のライティングスキルの質を継続的に向上させることができる可能性があります。このフレームワークを使用した教員は、コースの課題の開発、評価、修正を改善し、結果的に学生の作品をより良いものにするのに役立つことがわかっています。

This article describes a four-step instructional design framework to assist nursing faculty with development of writing assignments. The framework encourages faculty to design assignments with a purpose, objectives, directions, and evaluation (PODE). Use of the PODE framework may reduce faculty frustration with students' writing assignments and allow for continuous quality improvement of assignments and students' writing skills. Faculty who have used the framework found it useful to improve development, assessment, and revision of course assignments, resulting in better work from students.