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学部医学教育におけるコミュニケーション文化の創造
Creating a culture of communication in undergraduate medical education.
PMID: 32676001 PMCID: PMC7340425. DOI: 10.1080/08998280.2020.1746156.
抄録
質の高いコミュニケーションは、さまざまな医療指標の中でアウトカムを改善する。しかし、学部医学教育におけるコミュニケーション・トレーニングは依然として異質なものであり、実際の臨床現場ではあまり活用されていないのが現状である。この観点から、著者らはコミュニケーション・トレーニングの現状をレビューし、コミュニケーション・トレーニングを日常の臨床環境に統合する方法として、コミュニケーション集約型ローテーション(CIR)の開発を提案している。その重要性にもかかわらず、コミュニケーショントレーニングはしばしば"パラレルカリキュラム"に追いやられている。CIRを統合することで、実生活に即したスキルトレーニングの機会を提供し、並行カリキュラムの負担を軽減し、レジデンシーに向けた専門的なトレーニングを提供することが可能となる。明確で効率的なコミュニケーションと人と人とのつながりは、医師の診療の中心であることに変わりはありません。CIRはこれらの重要な原則を強化します。CIRモデルの潜在的な利点としては、専門的なコミュニケーション技術のロールモデル化、コミュニケーション行動に関するリアルタイムの具体的なフィードバック、関係性を中心としたコミュニケーションスキルと人とのつながりの開発、それによって燃え尽き症候群の減少、質の高いコミュニケーションの実践が医学生の日常生活の中で習慣化される機会などが挙げられる。
Quality communication improves outcomes across a wide variety of health care metrics. However, communication training in undergraduate medical education remains heterogeneous, with real-life clinical settings notably underutilized. In this perspective, the authors review the current landscape in communication training and propose the development of communication-intensive rotations (CIRs) as a method of integrating communication training into the everyday clinical environment. Despite its importance, communication training is often relegated to a "parallel curriculum." Through integration, CIRs can provide opportunities for real-life skills training, decrease parallel curriculum burden, and provide specialty-specific training in preparation for residency. Clear, efficient communication and human connection remain central in a physician's practice. CIRs reinforce these crucial principles. Potential benefits of a CIR model include role modeling of expert communication techniques; real-time, specific feedback on communication behaviors; development of relationship-centered communication skills and human connection, thereby decreasing burnout; and the opportunity for quality communication practices to become habits in a medical student's daily routine.
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