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教育者と自己擁護者の不本意さ。高齢のトランス成人の医療サービスとジェンダー肯定的なサービスを求める実践者の経験
Reluctant educators and self-advocates: Older trans adults' experiences of health-care services and practitioners in seeking gender-affirming services.
PMID: 32677100 DOI: 10.1111/hex.13104.
抄録
背景:
トランスアイデンティティを持つ人々は、トランスインクルーシブなケアを受けることを妨げているシスノーマティブな態度や習慣のために、医療制度との交渉において独特の障壁や課題を経験しています。これまでのところ、後期高齢者が医療的に移行しようとする際に、現代の医療サービスを利用しているトランス患者の経験についての調査はほとんど行われていない。
BACKGROUND: Trans-identifying individuals experience unique barriers and challenges in negotiating health-care systems due to the cisnormative attitudes and practices which obstruct the receipt of trans-inclusive care. To date, there has been little exploration of older trans consumers' experiences of contemporary health-care services when seeking to transition medically in later life.
目的:
英国ウェールズにおけるトランス高齢化とトランス関連の医療・ソーシャルケアのニーズに関する調査(2016-18年)から得られた質的知見を紹介する。目的は、(1)ヘルスケア専門家との交流における支持的な点と妨害的な点を検討すること、(2)後期高齢者のトランスアイデンティティを持つ成人の視点から、トランス関連ヘルスケアを改善するための重要な学習メッセージを明らかにすることである。
OBJECTIVES: Qualitative findings are presented from a study of trans ageing and trans-related health and social care needs in Wales, UK (2016-18). The objectives are to (1) examine supportive and obstructive points of interaction with health-care professionals, and (2) identify key learning messages for improving trans-related health care from the perspectives of trans-identifying adults in later life.
デザイン:
ライフヒストリー・インタビューと半構造化インタビューの2つのインタビューに参加するために、トランスアイデンティフィケーション参加者が自分で選択した。インタビューデータは、フレームワーク法のアプローチを用いて、テーマ別に分析された。
DESIGN: Trans-identifying participants self-selected to take part in two interviews-a life-history interview and a semi-structured interview. Interview data were analysed thematically using the framework method approach.
舞台と参加者:
本論文では、トランスであることを確認し、人生の中盤から後半にかけて医学的な移行を模索していた19人の参加者(50~74歳)のアカウントに焦点を当てている。
SETTING AND PARTICIPANTS: This paper focuses on the accounts of 19 participants (50-74 years of age) who identified as trans and were seeking to transition medically in mid- to later life.
結果:
調査結果は、高齢のトランス患者がプライマリーケアの設定でGPの教育に消極的な立場に置かれていることを示し、トランスフォビックな慣行やシスノミズム的な仮定が、医療ケアの相互作用やシステムの中で遭遇したことが、彼らの後世への移行の旅を妨げていることを示しています。
RESULTS: Findings indicate how older trans patients are positioned as reluctant educators for GPs in primary care settings and illustrate the transphobic practices and cisnormative assumptions encountered across health-care interactions and systems that impede their journey of transitioning in later life.
考察と結論:
本研究からのメッセージは、ライフコース全体にわたる性同一性の多様性に関する専門家の知識を向上させ、性同一性に基づく不公平感を補強するシスノメトリーな思い込みやシステムを是正するために、システムレベルでの変革を行うことの重要性を説いている。
DISCUSSION AND CONCLUSIONS: Messages from this study speak to the importance of improving professionals' knowledge of gender identity diversity across the life course and making changes at a systemic level in redressing cisnormative assumptions and systems that reinforce inequities on the basis of gender identity.
© 2020 The Authors Health Expectations published by John Wiley & Sons Ltd.