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Dent Traumatol.2020 Jul;doi: 10.1111/edt.12585.Epub 2020-07-17.

斬新な3Dプリントされた歯の模型を用いた歯科外傷シミュレーショントレーニング

Dental trauma simulation training using a novel 3D printed tooth model.

  • Sobia Zafar
  • Paul Renner
  • Jessica Zachar
PMID: 32677313 DOI: 10.1111/edt.12585.

抄録

背景/目的:

歯科学生が歯科外傷管理の経験を積む機会は限られており、ほとんどの学生が卒業後に初めて外傷患者に遭遇します。このニーズを認識し、本研究の目的は、3Dプリントされた歯を使ったワークショップでの歯科学生の経験を調査することであった。仮説として、3Dプリントされた歯を使ったシミュレーション体験は、学習経験を向上させるだろうというものであった。

BACKGROUND/AIM: Opportunities for dental students to obtain experience in the management of dental traumatic injuries are limited, and most encounter their first trauma patient after graduation. Recognising this need, the aim of this study was to investigate dental students' experiences of a workshop using a 3D printed tooth. The hypothesis was that the simulation experience with the aid of a 3D printed tooth would enhance the learning experience.

材料と方法:

歯科外傷シミュレーショントレーニングを修了した73名の学生がアンケートに回答した。3Dプリントされた剥離歯を用いて、学生はナイロン釣り糸/GCフジオルソLCスプリントとワイヤー/コンポジットスプリントを作成した。記述的データ分析を行い、シミュレーショントレーニングで得られた経験についての認識を明らかにした。

MATERIAL AND METHODS: A total of 73 students completed a questionnaire after completing dental trauma simulation training. With the aid of a 3D printed avulsed tooth, students constructed a nylon fishing line/GC Fuji Ortho LC splint and a wire/composite splint. Descriptive data analysis was performed to determine the perceptions of the experience gained through the simulation training.

結果:

参加者の3分の1以上(38%)が、歯科外傷シミュレーショントレーニングが現実的に感じられたことに同意した。さらに、59%が同意し、22%が学習活動に参加していると感じたことに強く同意した。さらに、81%の参加者は、将来、歯科外傷を負った患者を治療する準備ができていると感じたことに同意/強く同意し、93%の参加者は、教則的なトレーニングのみに頼った場合と比較して、トレーニングに付加価値があると感じたことに同意/強く同意しました。スプリント材料を使用した後、ナイロン釣り糸/GCフジオルソスプリントの方がワイヤー/コンポジットスプリントよりも装着しやすいとの回答は38%であったが、52%の参加者がナイロン釣り糸/GCフジオルソスプリントの方が装着しやすいと回答した。しかし、52%の参加者がGC富士オルソスプリントの取り外しは容易であると回答した。全体では、93%の参加者が歯科外傷シミュレーショントレーニングを歯科カリキュラムの必須項目とすべきであることに賛成/強く同意しています。

RESULTS: Over a third of participants (38%) agreed that the dental trauma simulation training felt realistic. Additionally, 59% agreed and 22% strongly agreed that they felt engaged in the learning activity. Furthermore, 81% agreed/strongly agreed that they felt more prepared to treat patients who present with a traumatic dental injury in the future, and 93% agreed/strongly agreed that it added value to their training when compared to relying solely on didactic training. After the use of splinting materials, 38% of participants disagreed/strongly disagreed that nylon fishing line/GC Fuji Ortho Splint was easier to place than wire/composite splint. However, 52% of participants found that it was easier to remove the GC Fuji Ortho Splint. Overall, 93% of participants agreed/strongly agreed that dental trauma simulation training should be a mandatory component of the dental curriculum.

結論:

歯科外傷シミュレーショントレーニングの使用は、歯科外傷学を学習するための追加の手段を提供します。シミュレーションは歯科外傷学の学習と管理の補助ツールとして使用できる可能性があり、学生の参加率が向上したことが実証されていますが、まだ限界が残っています。

CONCLUSION: The use of dental trauma simulation training offers an additional means of learning about dental traumatology. Simulation has the potential to be used as an adjunct tool in the learning and management of dental traumatology as it has demonstrated increased student engagement, but limitations still remain.

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