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監督者のサービス効果を向上させるための患者報告アウトカム尺度の使用:児童精神保健におけるアウトカム尺度を使用するための研修後の監督者の態度と自己効力感の混合法評価
Using patient-reported outcome measures to improve service effectiveness for supervisors: a mixed-methods evaluation of supervisors' attitudes and self-efficacy after training to use outcome measures in child mental health.
PMID: 32677366 DOI: 10.1111/camh.12206.
抄録
背景:
患者報告型アウトカム尺度(PROM)は国際的に医療制度で推奨されているが、実施には多くの障壁がある。本研究の目的は、行動を変える際のリーダーシップの重要性に鑑み、PROMを使用する際の指導者の研修が臨床実践に与える影響を検討することであった。
BACKGROUND: Patient-reported outcome measures (PROMs) are recommended by healthcare systems internationally, but there are a number of barriers to implementation. The aim of this research was to examine the impact of training supervisors in using PROMs on clinical practice, given the importance of leadership when changing behaviour.
方法:
データには、42人の監督者からの事後アンケート、6人の監督者とのトレーニング後の面接、および9つのビデオ録画された監督セッションの非参加者の観察が含まれています。
METHOD: Data included pre-post questionnaires from 42 supervisors, interviews after training with six supervisees and nonparticipant observations of nine video-recorded supervision sessions.
結果:
研修後の監督者は、PROMの管理およびPROMからのフィードバックの使用に対してより肯定的な態度を示し、監督においてPROMを使用することについてより高いレベルの自己効力感を有していた。
RESULTS: After training, supervisors had more positive attitudes to administering PROMs and using feedback from PROMs and had higher levels of self-efficacy about using PROMs in supervision.
結論:
所見は、PROMを使用するために児童精神保健スタッフを訓練することが、態度、自己効力感、およびPROMの使用の変化と関連している可能性があることを示す証拠が増えつつあることと一致している。
CONCLUSIONS: Findings are in line with the growing body of evidence that training child mental health staff to use PROMs may be associated with changes in attitudes, self-efficacy and use of PROMs.
© 2017 Association for Child and Adolescent Mental Health.