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Ir J Psychol Med.2020 Jul;:1-9. S0790966720000786. doi: 10.1017/ipm.2020.78.Epub 2020-07-17.

アイルランドでテレビ放映された男性スポーツイベントの生中継中のギャンブル広告。記述的研究

Gambling advertising during live televised male sporting events in Ireland: A descriptive study.

  • D Columb
  • M C Wong
  • V O'Mahony
  • C Harrington
  • M D Griffiths
  • C O'Gara
PMID: 32677604 DOI: 10.1017/ipm.2020.78.

抄録

目的:

アイルランドでは、スポーツイベントのライブ放送中に表示されるギャンブル広告に関するデータはありません。本研究の目的は、アイルランドで放送されたスポーツイベントのライブ放送中に表示されたギャンブル広告を分析し、責任あるギャンブル(RG)の実践のためにこれらの広告を評価することである。

OBJECTIVES: There are no data relating to gambling advertisements shown during live sporting events in Ireland. The aim of the present study was to analyze gambling advertisements shown during live sporting events broadcast in Ireland and to assess these advertisements for responsible gambling (RG) practices.

方法:

アイルランドで放送されたアソシエーション・フットボール(サッカー)、ラグビーユニオン、ゲーリング・アスレチック・アソシエーション(GAA)の試合からなる65のスポーツイベントの生中継を分析しました。試合前(キックオフ30分前まで)、ハーフタイム、試合終了後(試合終了後30分まで)の広告休憩時間に、試合中の固定広告(静的広告)と動的広告(一定間隔で変化する電子広告)のピッチサイド広告を含むギャンブル広告を分析しました。ギャンブル広告は、RG実践の証拠として調査されました。

METHODS: Sixty-five live televised sporting events comprising Association Football (soccer), Rugby Union, and Gaelic Athletic Association (GAA) matches broadcast in Ireland were analyzed. Pre-match (up to 30 minutes before kick-off), half-time, and post-match (up to 30 minutes after the match has ended) advertisement breaks were analyzed for gambling advertisements, including in-game fixed (static advertising) and dynamic (electronic advertisements changing at regular intervals) pitch-side advertising. Gambling advertisements were studied for evidence of RG practices.

結果:

合計3602件のテレビ広告、618件の動的広告、394件の静的広告を分析した。ギャンブル広告は75.4%(n=49)の試合で表示され、全体では7番目によく放映された広告であった。ギャンブル広告は、ラグビー(12位)やGAA(13位)に比べて、サッカー(4位)で多く見られました。フットボールの試合中には、静的および動的なギャンブル広告が一般的でした(それぞれ2番目と1番目に多い広告)。広告の大部分には、RGのメッセージ、年齢制限、RGの組織が含まれていました。責任あるギャンブルツールを示す広告は観察されませんでした。

RESULTS: A total of 3602 television advertisements, 618 dynamic advertisements, and 394 static advertisements were analyzed. Gambling advertisements were shown in 75.4% (n = 49) games and were the seventh most commonly televised advertisement shown overall. Gambling advertising was more common in football (fourth most common advertisement) compared to rugby (12th most common) and GAA (13th most common). Static and dynamic gambling advertising were common during football matches (second and first most common advertisements, respectively). The majority of advertisements contained RG messaging, an age limit, and an RG organization. No advertisements showing responsible gambling tools were observed.

結論:

ギャンブル広告は、アイルランドではスポーツ中継、特にサッカーの生中継の際によく表示され、一般的には成人向けテレビが普及する前に表示されます。子供を含む脆弱なグループへの被害を最小限に抑えるために、ギャンブルに関する法律が必要とされています。

CONCLUSIONS: Gambling advertisements are commonly shown during live televised sporting broadcasts in Ireland, especially during live football matches and typically before the adult television watershed. Gambling legislation is required to minimize harm to vulnerable groups including children.