日本語AIでPubMedを検索
健康の創造」:GP研修生を対象とした3つのアート・フォー・ヘルス・トレーニング・イベントの評価
'Creating health': evaluation of three arts for health training events for GP trainees.
PMID: 32677856 DOI: 10.1177/1757913920924440.
抄録
背景:
一般開業医(GP)をはじめとする医療専門家は、健康とウェルビーイングに役立つ芸術や創造的な活動に参加する適切な機会を患者に案内する重要な役割を担っています。GPが芸術の役割を支持する証拠と、患者のための「健康のための創造的芸術」活動の地域的な利用可能性を認識していることを確認するためのトレーニングが必要である。
BACKGROUND: General practitioners (GPs) and other health professionals have a key role in signposting their patients to appropriate opportunities for engaging in arts and creative activities for the health and wellbeing benefits they may bring. Training is needed to ensure that GPs are aware of the evidence supporting the role of the arts, and the local availability of 'creative arts for health' activities for their patients.
AIM:
この記事では、2016年から2019年の期間に実施された研修医向けの3つの芸術と健康のトレーニングイベントの内容と評価について説明します。これらのイベントは、Guy's and St Thomas, Hillingdon and York and Scarborough General Practice Vocational Training Schemes (GPVTS)と連携して行われました。
AIM: This article describes the content and evaluation of three arts and health training events for trainee GPs conducted over the period 2016-2019. They took place in association with Guy's and St Thomas, Hillingdon and York and Scarborough General Practice Vocational Training Schemes (GPVTS).
方法:
評価は、特別に作成されたアンケートを使用してロンドンのイベントのために実施されました。ヨークでのイベントでは、研修の最後に簡単な特注の評価アンケートを使用した。参加者全員がイベント中の写真撮影に同意した。
METHODS: Evaluation was undertaken for the London events using a specially constructed questionnaire, with rating scales, completed before and after the training events. For the York event, a simple bespoke evaluation questionnaire was employed at the end of the training day. All participants gave consent for photography and filming during the events.
結果:
研修イベントでのGPからのフィードバックでは、芸術と健康への介入に関するエビデンスに対する認識が高まり、プライマリ・ケアにおける患者の健康とウェルビーイングを促進するための創造的な芸術の役割に対して、より肯定的な態度が示されました。さらに、創造的な活動は患者ケアへの全体的なアプローチを強化し、自分自身のウェルビーイングをサポートする上で肯定的な役割を果たすことができるということをGPの研修生が認識していることも発見されました。
RESULTS: Feedback from GPs on the training events revealed increased awareness of the evidence for arts and health interventions, and more positive attitudes towards the role of creative arts in primary care in promoting the health and wellbeing of patients. An additional finding was a recognition by GP trainees that creative activities can enhance a holistic approach to patient care and play a positive part in supporting their own wellbeing.
結論:
GP の研修生に創造的な参加の機会を提供することで、創造的な活動が患者の健康と福祉に利 益をもたらすという認識を高めることができ、将来の GP が患者に創造的な活動に参加する機会を提供するように動機付け る可能性がある。この研修モデルは、健康活動のための芸術を患者に紹介できる保健ワーカーであれば誰にでも適用可能であり、全国的にスケールアップする可能性がある。
CONCLUSION: Training events of the kind described, with opportunities for creative participation for GP trainees, can enhance awareness of the benefits of creative activity for patient health and wellbeing, and may motivate future GPs to signpost patients towards opportunities for engaging in creative activities. This training model is applicable for any health worker who can refer patients to arts for health activities and has potential to be scaled up nationally.