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Aust N Z J Public Health.2020 Jul;doi: 10.1111/1753-6405.13013.Epub 2020-07-17.

オーストラリアのブリスベンにある大手第三次小児病院での「医療施設でのより健康的な飲料」戦略の実施

Implementation of the 'Healthier Drinks at Healthcare Facilities' strategy at a major tertiary children's hospital in Brisbane, Australia.

  • Jacqueline L Walker
  • Robyn Littlewood
  • Ayala Rogany
  • Sandra Capra
PMID: 32678503 DOI: 10.1111/1753-6405.13013.

抄録

目的:

世界保健機関(WHO)は、遊離糖の消費量を1日のエネルギー摂取量の10%以下に抑えることを推奨している。本研究は、飲料に含まれる遊離糖の量を減らし、消費者の購買パターンに影響を与える「ヘルスケア施設での健康的な飲料」戦略の実行可能性を判断することを目的としています。

OBJECTIVE: The World Health Organization recommends people reduce their free sugar consumption to <10% of daily energy intake. This study aimed to determine the viability of the 'Healthier Drinks at Healthcare Facilities' strategy to reduce the amount of free sugar available in beverages and influence consumer purchasing patterns.

方法:

小児病院における飲料環境の変更により、健康的でない選択肢の利用可能性が制限された。収束的並列混合法デザインを用いて、2017年1月から2018年5月までの間に、小売食品アウトレット(n=7)と自動販売機(n=14)の売上データを収集した。従業員(n=105)と訪問者(n=102)は調査を完了し、小売食品店の管理者(n=3)は半構造化インタビューを完了した。データは記述統計、独立t検定、内容分析によって分析した。

METHODS: Beverage environment modifications at a children's hospital limited the availability of less healthy options. Using a convergent parallel mixed-methods design, sales data from retail food outlets (n=7) and vending machines (n=14) were collected from January 2017 to May 2018. Employees (n=105) and visitors (n=102) completed surveys, and retail food outlet managers (n=3) completed semi-structured interviews. Data were analysed via descriptive statistics, independent t-tests and content analysis.

結果:

この戦略により、健康に良くない飲料の入手可能性が減少し、「緑」(健康に良い)飲料の販売割合が大幅に増加し(3%、p=0.002)、「赤」(健康に良くない)飲料の販売割合が減少した(5%、p=0.011)。全体としては、売上に変化はなかった(p=0.243)。参加者の大多数はこの戦略を支持した。

RESULTS: The strategy decreased the availability of less healthy beverages and resulted in a significant increase in the proportion of 'green' (healthier) beverages sold (3%, p=0.002), and a decrease in the proportion of 'red' (less healthy) beverages sold (5%, p=0.011). Overall, sales did not change (p=0.243). The majority of participants supported the strategy.

結論:

全体的に消費者の購買パターンの変化が見られた。影響力を高めるために、飲料環境のさらなる改善が奨励されている。公衆衛生への影響。この戦略は、医療環境において実行可能であり、受け入れられるものであった。

CONCLUSIONS: Overall, a shift in consumer purchasing patterns resulted. Further modification of the beverage environment is encouraged to increase impact. Implications for public health: This strategy was feasible and acceptable in a healthcare setting.

© 2020 The Authors.