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日本語AIでPubMedを検索

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Int J Environ Res Public Health.2020 Jul;17(14). E5098. doi: 10.3390/ijerph17145098.Epub 2020-07-15.

マラソンに向かう途中で-子どもと若者のマスランニングイベント参加へのモチベーション.ポズナンハーフマラソンパイロット調査の結果

On the Way to the Marathon-Motivation for Participating in Mass Running Events Among Children and Adolescents: Results of the Poznan Half Marathon Pilot Study.

  • Ewa Malchrowicz-Mośko
  • Arkaitz Castañeda-Babarro
  • Patxi León Guereño
PMID: 32679726 DOI: 10.3390/ijerph17145098.

抄録

大人向けのマススポーツイベントの市場はすでに飽和状態にありますが、一方で、子どもや若者だけを対象とした新しい取り組みも増えています。アマチュアアスリートを対象としたマススポーツイベントは、体育の授業ではその役割を十分に果たせない場合など、若者に定期的な運動を促すための素晴らしい方法となり得る。アマチュアスポーツイベント、すなわちマラソン、ウルトラマラソン、デュアスロン、トライアスロンなどへの大人の参加動機については、すでに多くの研究が行われている。しかし、研究のニッチは児童・青少年のモチベーションである。本研究の目的は、ポーランドで開催されている子供向けランニングイベントに参加する12歳の子供たちのモチベーションを認識することである。本研究は、若年アスリートにとってどのようなモチベーションが最も重要なのか、また性別による違いがあるかどうかを調べるために、MPAM-R(Motives for Physical Activity Measure-Revised)スケールを用いた診断調査を実施しました。最も高い値を示したのはスポーツイベントの楽しさや楽しさに関する動機であり、最も低い値を示したのは社会的な所属に関する動機であった。若者向けスポーツイベントのマーケティングに関わる活動では、「楽しさ」に関連した側面を訴求していくべきである。本論文では、ポズナン・ハーフマラソンのパイロット研究から得られた結果と、今後の研究の方向性について提言する。このような結果は、現代の若いアマチュアアスリートの背後にある動機を理解し、子供や青少年をターゲットとした大衆スポーツイベントをより良く管理することを可能にします。

The market for mass sports events geared towards adults is already saturated, while more new initiatives are exclusively targeting children and adolescents. Mass sports events for amateur athletes can be a great way to encourage young people to exercise regularly, such as in cases where physical education classes do not fully play this role. A lot of research has already been conducted on the subject of adult motivation for participating in amateur sports events, i.e., marathons, ultramarathons, duathlons or triathlons. However, the research niche is children and adolescents' motivation. The aim of this study is to recognize motivation among children aged 12 for participating in children's running events in Poland. The study was conducted via a diagnostic survey using the Motives for Physical Activity Measure-Revised (MPAM-R) scale to determine what motivation is most important for young athletes and whether there are any differences in terms of gender. The highest values were obtained by motivation related to fun and enjoyment during sporting events, while the lowest values were obtained by motivation related to social affiliation. Aspects associated with good fun should be promoted during activities related to the marketing of sporting events for young people. This article contains the results obtained from the Poznan Half Marathon pilot study and recommendations for future lines of research. Such results will allow us to understand the motivation behind modern young amateur athletes and to better manage mass sports events that target children and adolescents.