日本語AIでPubMedを検索
自閉症の子どもと典型的に発達している子どもにおけるストレス調査スケジュールの比較。報告書
A Comparison of the Stress Survey Schedule in Children with Autism and Typically Developing Children: A Brief Report.
PMID: 32681205 DOI: 10.1007/s10803-020-04616-y.
抄録
過去の研究では、自閉症の人では、典型的な発達障害者と比較してストレスや不安がより一般的であることが示唆されている。ストレス調査表(SSS)は、自閉症スペクトラム障害(ASD)の人に共通するストレス要因を測定する手段として2001年に開発された。本研究では、ASDおよび知的障害と診断された学生サンプルのSSS回答を、典型的な発達段階にある学生グループと比較し、この尺度の発散的妥当性と内部整合性を調べ、思春期前と思春期の集団間でのスコアの変化を評価した。その結果、ASDの人と典型的な発達段階にある人との間でSSSスコアの平均値に有意な差があり、ASDの年齢グループ間でも平均スコアに差があることが示された。
Past research suggests that stress and anxiety are more prevalent in persons with autism as compared to typically developing persons. The Stress Survey Schedule (SSS) was developed in 2001 as a means to measure stressors common to persons with Autism Spectrum Disorder (ASD). The present study compared SSS responses of a sample of students diagnosed with ASD and intellectual disability with a group of typically developing students to explore the divergent validity and internal consistency of this measure, and to assess changes in scores among pre-adolescent and adolescent populations. Results indicated significant mean differences in SSS scores between persons with ASD and persons who are typically developing, and mean score differences among identified ASD age groups.