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超音波による骨折の識別を教えるためのホルマリンエンバーメド死体の使用
Using formalin embalmed cadavers to teach fracture identification with ultrasound.
PMID: 32682422 DOI: 10.1186/s12909-020-02148-8.
抄録
背景:
超音波は、骨の骨折を診断し、迅速に骨折の減少を追跡するために、またEDで放射線を浴びることなく、より頻繁に利用されるようになっている。医療研修医に超音波による骨折診断を教えるための現実的で実践的な方法が必要である。本研究の目的は、医療研修生に超音波を使用して脛骨、橈骨、中手骨の人工骨折を識別するためにホルマリン包埋ヒト死体を使用することの実現可能性を判断することである。
BACKGROUND: Ultrasound is being utilized more frequently to diagnose fractures in bone and track fracture reduction quickly, and without radiation exposure in the ED. Realistic and practical methods of teaching sonographic fracture identification to medical trainees are needed. The objective of this study is to determine the feasibility of using formalin-embalmed human cadavers in teaching medical trainees to use ultrasound to identify synthetic fractures in tibia, radius, and metacarpal bones.
方法:
医学生1年生は、オリエンテーションと15分間のスキャニングワークショップに参加し、インストラクターの指導のもとで、死体骨の骨折の評価を行った。次に参加者は、骨折があるかどうかを判断するために、独立して骨をスキャンした。研修前、研修後、5ヵ月後の参加者の自信と、骨折のための超音波画像を静止画で評価し、組織層を区別する能力を評価するための質問紙が配布された。
METHODS: First-year medical students attended an orientation presentation and a 15-min scanning workshop, to evaluate fractures in cadaver bones with an instructor. Next participants independently scanned bones to determine if a fracture was present. Questionnaires were given that assessed participant self-confidence and ability to evaluate still ultrasound images for fracture and differentiate between tissue layers before, after, and 5 months following training.
結果:
参加者は、合計186回の骨スキャンのうち75%(脛骨:81%正解、中手骨:68%正解、橈骨:76%正解)の骨をスキャンし、骨折したものとそうでないものを区別することができました。骨折のための静止超音波画像を評価する際、参加者のスコアはトレーニング後に平均スコア77.4から91.1%へと有意に上昇した(p=0.001)。トレーニングの5ヵ月後にはスコアはわずかに低下し、平均スコアは89.8%となった(p=0.325)。
RESULTS: Participants were collectively able to scan and differentiate between fractured and unfractured bone in 75% of 186 total bone scanning attempts (tibia: 81% correct, metacarpal: 68% correct, radius: 76% correct). When evaluating still ultrasound images for fracture, participants' scores rose significantly following training from an average score of 77.4 to 91.1% (p = 0.001). Five months post-training, scores fell slightly, to an average of 89.8% (p = 0.325).
結論:
ホルマリン包埋死体骨折の超音波画像は、医療研修生に骨折の識別を教えるのに十分な品質である。わずか15分のスキャン経験で、医療研修生は独立してスキャンすることを学び、超音波画像で骨折を識別する能力を大幅に向上させることができる。
CONCLUSIONS: Ultrasound images of formalin-embalmed cadaveric fractures are of sufficient quality to use in teaching fracture identification to medical trainees. With only 15 minutes of scanning experience, medical trainees can learn to independently scan and significantly increase their ability to identify fractures in still ultrasound images.