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手術後のフォローアップ電話投資する価値はありますか?
Postsurgical Follow-Up Phone Calls: Worth the Investment?
PMID: 32682669 DOI: 10.1016/j.jopan.2020.03.014.
抄録
目的:
当日手術患者の2群間の退院指示に関する健康上の信頼度の違いを分析すること。
PURPOSE: To analyze differences in health confidence levels regarding discharge instructions between two groups of same-day surgery patients.
デザイン:
比較および記述的デザイン。
DESIGN: Comparative and descriptive design.
方法:
正看護師(RN)からのフォローアップ電話を受けた人と、退院時のみ標準ケアの指示を受けた人の2つのグループへの電話調査。
METHODS: Phone surveys to two groups: those who received follow-up phone calls from a registered nurse (RN) and those who received standard care instructions at discharge only.
発見事項:
74人の当日手術患者(各群n=37)を対象に、参加者全員が退院指示の実施に高い健康上の自信を表明した。その結果、RNによるフォローアップ電話を受けた患者では健康への信頼度は高くなく、術後の予約を受けた群間に差はなく、被験者の人口統計学、健康への信頼度、術後合併症と群間には関係はなかった。
FINDINGS: In 74 same-day surgery patients (n = 37 per group), all participants expressed high health confidence in implementing discharge instructions. Results revealed no higher health confidence levels in patients who received RN follow-up phone calls, no difference between groups attending postoperative appointments, and no relationships between subject demographics, health confidence level, and postoperative complications between groups.
結論:
術後の電話連絡を行うために専門のRNを使用することは、費用対効果が高くないかもしれません。RNが直接患者に優れた指示を提供する場合、それは十分な患者の健康上の信頼につながる可能性があります。個人的な教育と看護師による教育を標準と考えるべきであり、コストのかかるフォローアップ電話のアウトカムを検討すべきである。
CONCLUSIONS: The use of specialized RNs to conduct postoperative phone calls may not be cost effective. When RNs provide excellent instructions to patients in person, it may lead to sufficient patient health confidence. Personal and nurse-provided education should be considered a standard, and the outcomes of costly follow-up phone calls should be examined.
Copyright © 2020 American Society of PeriAnesthesia Nurses. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.