日本語AIでPubMedを検索
教育のためのダニエルソンのフレームワーク: 特別教育における効果の概念との収束と発散
Danielson's Framework for Teaching: Convergence and Divergence With Conceptions of Effectiveness in Special Education.
PMID: 32684078 DOI: 10.1177/0022219420941804.
抄録
ダニエルソンの教授のためのフレームワーク(FFT)は、現在20以上の州で教師の評価や専門的な学習のための情報提供に利用されている。FFTが学習障害のある生徒のニーズに適切に対応した指導を促進しているかどうかを調べるために、ダニエルソンのFFTのインストラクショナル・ドメイン(ドメイン3)で強調されている指導アプローチについて、体系的な内容分析を行う。認知的負荷理論と障害のある生徒への効果的な指導に関する研究を用いて、研究をフレーム化する。最後に、学習障害のある生徒のための効果的な指導の評価と開発に関する含意を論じる。
Danielson's Framework for Teaching (FFT) is currently used in more than 20 states to inform teacher evaluation and professional learning. To investigate whether FFT promotes instruction that appropriately responds to the needs of students with learning disabilities, we conduct a systematic content analysis of the instructional approach emphasized in the FFT's Instructional Domain (Domain 3) of Danielson's FFT. We frame our study using cognitive load theory and research regarding effective instruction for students with disabilities. We end by discussing implications regarding the evaluation and development of effective teaching for students with learning disabilities.