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間欠視と目標指向運動。レビュー
Intermittent Vision and Goal-Directed Movement: A Review.
PMID: 32684149 DOI: 10.1080/00222895.2020.1793716.
抄録
視覚がゴールに向かった動きの制御に重要な役割を果たしていることはよく知られている。しかし、サッカーでゴールキーパーがフリーキックに直面し、ボールがチームメイトや相手選手の後ろに移動するような場合など、視覚が中断されてもタスクのパフォーマンスを維持することができます。行動を維持するためには、間欠的なサンプルから得られる視覚情報を処理する必要がある。このレビューでは、照準・到達・把持、ゴール指示運動、ボールキャッチなどのタスクにおける間欠的視覚のパフォーマンスと学習効果を検討する。また、間欠的な視覚ピックアップ/サンプリングでは、眼間および眼内統合の両方が連続的な上肢制御に寄与していることを示す研究をレビューします。一般的およびタスク固有の視覚運動スキルの学習を促進するために間欠的な視覚提示(すなわち、ストロボスコープビジョン)を使用して最近の研究は、そのトレーニング/学習プロトコルは、挑戦するが、変更しないことを示していますが、特定の視覚運動タスクに関連付けられている視覚運動処理が効果的である可能性があります。この理論的な文脈では、我々は将来のトレーニング研究の有効性に影響を与える可能性があります方法論とデザインの要因を議論します。
It is well known that vision makes an important contribution to the control of goal-directed movements. However, task performance can be maintained when vision is interrupted, such as when a goalkeeper faces a free kick in soccer and the ball moves behind teammates and opposing players. To maintain behavior, it is necessary to process the visual information available from intermittent samples. In this review, we consider the performance and learning effects of intermittent vision in tasks such as aiming, reaching and grasping, goal-directed locomotion and ball-catching. We review research that finds both interocular and intraocular integration contribute to continuous upper limb control with intermittent visual pickup/sampling. Recent work using intermittent visual presentation (i.e., stroboscopic vision) to facilitate learning of general and task-specific visual-motor skills indicates that training/learning protocols that challenge, but don't alter, the visual-motor processing associated with a specific visual-motor task can be effective. In this theoretical context, we discuss methodological and design factors that could impact the effectiveness of future training studies.