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悲しみの理論、緩和ケア、死別ケアにおける個人のアイデンティティ
Dividual identity in grief theories, palliative and bereavement care.
PMID: 32685923 PMCID: PMC7346685. DOI: 10.1177/2632352420921867.
抄録
方法:
人生全般と同様に、「自己」の概念は、緩和ケアや死別ケアにおける多くの理論と実践の根底にあり、それらはしばしば暗黙のうちに、共有された文化的前提条件の一部となっているが、専門家によって育成された場合には、ある程度の理論的抽象度を前提としている。本論文では後者について考察し、「自己」の解釈について、人類学的な個人性や複合的な個人性の概念に影響を受けたものであって、ポストモダン文化の多くで典型化されている自律的で比較的孤立した個人のものではないことを論じている。
Methods: As in life at large, ideas of 'self' underlie a great deal of theory and practice in palliative care and in bereavement care, they are frequently implicit, being part of shared cultural assumptions, but may assume a degree of theoretical abstraction when fostered by professionals. This article considers the latter, arguing for an interpretation of 'self' influenced by the anthropological notion of dividual or composite personhood and not for that of the autonomous, relatively insular individual typified in much postmodern culture.
結果:
両タイプの人間性を描いた上で、愛着と喪失、死者との継続的な絆、アイデンティティへの物語的アプローチに代表される西洋の悲しみの理論を探っていく。
Results: After depicting both types of personhood, the article explores Western theories of grief typified in the approaches of attachment and loss, continuing bonds with the dead and narrative approaches to identity.
議論:
その後、個人性への個別的アプローチは、緩和ケアと死別ケアを反映する手段として、それらの悲嘆理論の理論的批判を推進する。
Discussion: The dividual approach to personhood then drives a theoretical critique of those grief theories as a means of reflecting upon palliative and bereavement care.
結論:
緩和ケアと死別ケアのこの調整は、人間性への個別的アプローチの付属物として見られるが、さらなる結果は、記憶、夢、死者の訪問を分析するために提起されるとともに、記憶喪失と、もはや自分を認識していない誰かの親族が経験する不協和音についての潜在的な視点を提供することになる。
Conclusion: This alignment of palliative and bereavement care is seen as an entailment of the dividual approach to personhood, while further consequences are raised for analysing memory, dreams and visitations of the dead, as well as providing a potential perspective upon memory loss and the dissonance experienced by relatives of someone who no longer recognizes them.
© The Author(s), 2020.