あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Clin Teach.2020 Jul;doi: 10.1111/tct.13226.Epub 2020-07-20.

医学生の先輩方への高付加価値ケア

High-value care for senior medical students.

  • Mary Lacy
  • Leonard Noronha
PMID: 32687242 DOI: 10.1111/tct.13226.

抄録

背景:

医師には、資源の利用を最適化することで医療費の増加に対処する機会がある。最近の研究では、地域の支出パターンが学生の高価値・低価値行動への関与に影響を与えることが示唆されており、これらの行動が研修の初期段階で採用される可能性があることが明らかになっている。内科臨床経験のための主要なカリキュラムでは、高価値ケア(HVC)には触れていない。我々の施設では、内科のサブインターシップの上級医学生は、患者管理計画の作成と実施の責任を負うようになっている。

BACKGROUND: Physicians have an opportunity to address rising health care costs by optimising resource use. Recent research suggests that regional spending patterns influence student engagement with high- and low-value behaviours, revealing that these behaviours may be adopted early in training. The major curriculum for the internal medicine clinical experience does not address high-value care (HVC). At our institution, senior medical students in the subinternship of internal medicine have an increased responsibility in the development and implementation of patient management plans.

目的:

本研究の目的は、上級医学生にHVCに関するカリキュラムを提供することで、学生に持続的な影響を与えるかどうかを検討することであった。

OBJECTIVE: Our study aimed to determine whether a curriculum on HVC delivered to senior medical students would have a lasting impact on the students.

方法:

我々は医学生を対象にHVCのカリキュラムを実施し、カリキュラムの前後および卒業前にHVCの実践に対する認識と関与について調査を行った。

METHODS: We implemented a curriculum in HVC for medical students and surveyed them before and after the curriculum as well as prior to graduation about their perceptions and engagement with HVC practices.

結果:

その結果、カリキュラムを受けた上級医学生では、積極的な態度が統計的に有意に増加し、実践に対する認識が報告された。

RESULTS: We found a statistically significant increase in positive attitudes and reported perception of practice in senior medical students who received the curriculum; this was sustained prior to graduation.

結論:

本研究は、HVCのカリキュラムがHVC実践の報告を増加させる可能性があるという考え方を支持するものである。さらなる研究は、医学生に医療システム内での不必要なケアを制限することについて教える取り組みの影響を評価するために実施されるべきである。

CONCLUSIONS: Our study supports the notion that a curriculum in HVC can increase reported HVC practices. Further research should be carried out to assess the impact of efforts to teach medical students about limiting unnecessary care within our medical system.

© 2020 John Wiley & Sons Ltd and The Association for the Study of Medical Education.