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Mindfulness (N Y).2021 Oct;:1-15.

極度のストレス状態にある大学生に対するマインドフルネスに基づく介入の有効性について

The Efficacy of a Mindfulness-Based Intervention for College Students Under Extremely Stressful Conditions.

PMID: 34642590

抄録

目的:

本研究では、大学生を対象に、Koruマインドフルネスと呼ばれるマインドフルネス・ベースの介入(MBI)の有効性を評価する。

Objectives: This study evaluates the effectiveness of a mindfulness-based intervention (MBI), called Koru mindfulness, among college students.

方法:

大学生(=34名)は、大学のコースに組み込まれた4週間のマインドフルネス・カリキュラムに参加し、対照群(=35名)は別のコースを履修したが、参加しなかった。なお、この介入は、COVID-19パンデミックによる州全体のロックダウンが始まった時期と重なっていた。

Methods: Undergraduate students ( = 34) participated in a 4-week mindfulness curriculum embedded within a college course, while a control group ( = 35) taking a different course did not. Notably, the intervention coincided with the start of a state-wide lockdown due to the COVID-19 pandemic.

結果:

外部からのストレスが加わったにもかかわらず、状態のマインドフルネスについては、介入と時間の間に有意な主効果と有意な交互作用が見られた(治療群では状態のマインドフルネスが高まった)。コロナウイルスの心配については、有意な主効果(対照群の方が高い)が見られ、知覚されたストレスについては、介入と時間の間に有意な交互作用が見られ、治療群と対照群では時間の経過とともにストレスが減少/増加した。また、睡眠問題については、介入と時間の間に有意な交互作用があり、介入群では時間の経過とともに睡眠問題が減少し、また時間の経過とともに最適な睡眠時間を経験する可能性が高かった。

Results: Despite the additional external stress, there was a significant main effect and a significant interaction between the intervention and time for state mindfulness, (the treatment group experienced increased state mindfulness). There was a significant main effect (higher for the control group) on coronavirus worry and a significant interaction between the intervention and time for perceived stress, with the treatment/control group experiencing decreased/increased stress over time. There was also a significant interaction between the intervention and time for sleep problems with the intervention group experiencing declines in sleep problems over time and also being more likely to experience optimal amounts of sleep over time.

結論:

Koruの介入は、状態のマインドフルネスを効果的に増加させ、ストレスを減少させ、睡眠を改善し、極度のストレス条件下でも頑健であることが示唆された。本研究は、大学生のメンタルヘルスに関する懸念に対処するために、MBIが重要な役割を果たすことができるという証拠が増えたことを示すものである。

Conclusions: The Koru intervention effectively increased state mindfulness, decreased stress, and improved sleep, suggesting that it is robust even under extremely stressful conditions. This study adds to the growing evidence that MBIs can play an important role in addressing rising concerns regarding the mental health of college students.