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南アフリカの成人における自身の体重に関する見解と肥満およびNCDの発症リスクに関する認識
Views of Own Body Weight and the Perceived Risks of Developing Obesity and NCDs in South African Adults.
PMID: 34769782
抄録
肥満は世界的に深刻な公衆衛生問題となっており、非伝染性疾患(NCDs)のリスク増大と関連している。体重に対する自己認識の低さは、肥満率の上昇を抑制する上で否定的な役割を果たすと仮定されている。本研究では、南アフリカの成人における自身の体重に対する見解と、NCDs発症リスクの認識について調査した。本研究は、コミュニティベースの定量的研究である。記述統計が用いられ、データに対してロジスティック回帰分析が実施された。本研究には、合計1050人の回答者が参加した。自分を標準体重と認識している161人の回答者のうち、98.8%(=159人)が自分の体重を誤認していた。算出されたBMIによると過体重である回答者の大半(90%以上)は、肥満に関連する疾患を発症するリスクはないと認識していました。体重は遺伝の影響を受けると考える回答者が46% ( = 253)と多かった。57%(=173)の回答者が減量のために使用した方法は、自宅での運動でした。ボディマス指数(BMI)、雇用形態、糖尿病発症リスク、体重の誤認には、統計的に有意な関連があった(< 0.05)。体重の誤認識は調査対象者に多く見られ、体重コントロールの介入戦略に影響を与える可能性がある。体重の自己認識のような個人の行動を対象とした健康増進は、南アフリカにおける肥満に対処するための標的戦略を支援する上で極めて重要である。
Obesity has become a serious public health problem worldwide and is linked to an increased risk of non-communicable diseases (NCDs). Poor self-perception of body weight is postulated to play a negative role in curbing increased rates of obesity. This study investigated the views of own body weight and perceived risk of developing NCDs in South African adults. This was a community-based quantitative study. Descriptive statistics were used, and logistic regression analysis was conducted on the data. A total of 1050 respondents took part in the study. Of the 161 respondents who perceived themselves to be normal weight, 98.8% ( = 159) misperceived their body weight. The majority of respondents (>90%) who were overweight according to the calculated BMI perceived no risk of developing obesity-related diseases. Most of the respondents, 46% ( = 253), believed that body weight was influenced by heredity. The method used for weight loss by 57% ( = 173) of the respondents was exercising at home. There was a statistically significant association between Body Mass Index (BMI), employment status, risk of developing diabetes, and body weight misperception ( < 0.05). Misperception of body weight was common among the study respondents and may influence weight control intervention strategies. Health promotion targeting personal behaviour, such as body weight self-perception, is crucial in supporting targeted strategies to address obesity in South Africa.