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乳幼児に関する母親の思考と適応行動の決定。記述的研究
Determination of mothers' thoughts and adaptation behaviors regarding the infant: A descriptive study.
PMID: 35277367
抄録
背景:
母親となった女性は、生まれてくる赤ちゃんに注目します。彼らは、乳児に最善のケアを提供するために、新たな適応行動を展開し始める。本研究は、初産婦とリピーターの適応行動と関心事を記述することを目的としている。
BACKGROUND: With motherhood, women focus on their new baby. They begin to develop new adaptation behaviors to provide the best care for the infant. The study aims to describe the adaptive behaviors and concerned thoughts of first-time and repeat mothers.
方法:
本研究は、記述的かつ横断的にデザインされたものである。データは、質問紙と "赤ちゃんの母親であることの尺度 "を用いて母親から収集された。雪だるま式サンプリング法によって到達し、参加に同意した112人の母親を対象として研究を完了した。データは95%信頼区間、p≦0.05の有意水準で分析された。
METHODS: The study was designed in descriptive and cross-sectional type. Data were collected from mothers using a questionnaire and "The scale of being the mother of a baby." The study was completed with 112 mothers who were reached by snowball sampling method and agreed to participate. The data were analyzed at the 95% confidence interval at the p˂.05 significance level.
結果:
66.1%の母親が初めて出産し、73.2%の母親が赤ちゃんの世話に関する情報・教育を受けた。母子の栄養、病気、予防接種などについての情報提供を希望していることがわかった。おしゃぶりの使用年齢については、統計的に有意な差が認められた(p=.032)。母親は、尺度から合計130.7点、母性評価下位次元から88.3点、生活変化下位次元から42.3点を得たと判断された。また,育児知識・訓練状況と尺度得点の間には,統計的に有意な差が認められた.
RESULTS: 66.1% of the mothers had a baby for the first time, and 73.2% of the mothers received information/education about baby care. It was determined that they wanted to receive information on topics such as maternal and infant nutrition, diseases, and immunization. A statistically significant difference was found between the age of pacifier use (p = .032). It was determined that mothers got 130.7 points in total from the scale, 88.3 points from the evaluation of motherhood sub-dimension, and 42.3 points from the life change sub-dimension. A statistically significant difference was found between the baby care knowledge/training status and the scale scores.
結論:
妊娠中および妊娠後の教育の重要性と継続性が浮かび上がってきた。看護師はこの点で重要な役割を担う有能な人材であり、提供するトレーニングには個別のケアプロトコルを使用することが推奨される。
CONCLUSION: The importance and continuity of education during and after pregnancy has emerged. Nurses are competent people with a key role in this regard, and it is recommended to use individualized care protocols for the training provided.