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Int J Dent Hyg.2024 Feb;22(1):236-243.

アメリカの2つの歯科衛生課程における学生のメンタルヘルス評価

Assessing students' mental health in two American dental hygiene programs.

PMID: 36394194

抄録

目的:

歯科衛生学生は、教育期間中に技術的スキルを学び臨床ケアを提供しながら、新しい環境に適応している。ストレスが専門的な医療プログラムにおいて学生にどのような影響を及ぼすかを理解することは、調査の必要性がある。本研究では、米国南東部の2つの教育環境における歯科衛生学生のストレスを評価した。

OBJECTIVES: Dental hygiene students adapt to new environments while learning technical skills and providing clinical care during their education. Understanding how stress affects students in their professional healthcare program warrants exploration. This study assessed stress among dental hygiene students in two educational settings in the Southeastern United States.

方法:

コミュニティカレッジの環境(n=67)と大学の環境(n=69)の歯科衛生学生1年生および2年生(N=136)を対象に、2019年秋にメンタルヘルスに関する匿名のオンライン調査に回答してもらった。うつ病、不安、社会的支援、バーンアウトに関する有効な調査が含まれた。データ分析には、測定尺度に応じてカイ二乗統計とマンテル・ヘーンゼル統計を用い、有意水準はすべての分析で0.05とした。

METHODS: First and second-year dental hygiene students (N = 136) from a community college setting (n = 67) and a university setting (n = 69) were invited to complete an anonymous online survey on mental health in fall 2019. Validated surveys on depression, anxiety, social support, and burnout were included. Data analysis included chi-squared and Mantel-Haenszel statistics, depending on the scale of measurement, with the level of significance set at 0.05 for all analyses.

結果:

参加者は、コミュニティカレッジの歯科衛生士学生54名(回答率80.6%)と大学の歯科衛生士学生69名(回答率100%)であった。中等度または重度の不安を報告した学生の割合には統計的に有意な差があり(p=0.007)、コミュニティカレッジでは56%(n=30)、大学では36%(n=24)がこれらの不安レベルを報告した。また、コミュニティ・カレッジに通う学生は、大学に通う学生に比べ、心配の感情(n=34)を表す傾向が強かった(p=0.005)。うつ病(p=0.07)や自殺念慮(p=0.41)については、統計的に有意な差はなかった。

RESULTS: Participants included 54 dental hygiene students from a community college (Response rate = 80.6%) and 69 dental hygiene students from a university (RR = 100%). There was a statistically significant difference in the proportion of students reporting moderately severe or severe anxiety (p = 0.007), with 56% (n = 30) of the community college respondents and 36% (n = 24) of the university reporting these anxiety levels. Students attending a community college were also more likely to express feelings of worry (n = 34) compared to students in a university setting (p = 0.005). There was no statistically significant difference in depression (p = 0.07) or suicidal thoughts (p = 0.41).

結論:

これら2つのプログラムに在籍する歯科衛生学生は、自殺傾向を高める可能性のあるストレス、精神的および感情的な懸念を自己申告で高レベルに報告していた。

CONCLUSION: Dental hygiene students enrolled in these two programs reported high levels of self-reported stress, mental and emotional concerns that may increase suicidal tendencies.