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Evid Based Dent.2022 Dec;:1-8.

歯科部門におけるメンタルヘルスとウェルビーイングの介入:システマティックレビュー

Mental health and wellbeing interventions in the dental sector: a systematic review.

PMID: 36477677

抄録

はじめに 英国の歯科医師は、高いレベルのストレス、不安、燃え尽きを経験している。精神的な健康状態が悪いと、開業医が職業から離れ、労働力とサービスの損失につながる可能性がある。そのため、歯科医療チームのメンタルヘルスとウェルビーイングを保護するための介入に焦点を当てる必要がある。このシステマティックレビューの目的は、開発途上国の歯科医療チームメンバーおよび歯科医療専門学生のメンタルヘルス問題を予防、改善、または取り組むために用いられる介入に関するエビデンスを特定することである。方法 このシステマティックレビューは、事前に定義したプロトコルに従って実施し、PRISMAガイドラインに従って報告した。MEDLINE、Embase CINAHL、DOSS、Scopus、およびPsycINFOデータベースを検索した。プロスペクティブな経験的研究を含めることを検討した。Effective Public Health Practice Project Quality Assessment Tool(EPHPP)を用いて、組み入れられた研究の方法論的質を評価した。結果 検索の結果、12,919件の結果が得られた。8つの研究が包含基準を満たした。すべての研究は歯科医師または歯科学生に関するものであった。他の歯科医療従事者グループに関する研究はなかった。一次予防レベルの研究は見つからなかった。二次予防レベルの研究(n = 4)は、意識の向上と対処スキルの改善を目的としたさまざまな心理教育的介入を含み、歯科医師と歯科学生のストレスレベルとバーンアウトに有意な改善をもたらした。三次予防レベルの研究(n = 4)では、主にカウンセリングが採用され、心理的不健康を経験している歯科医師や学生にとって有益であることが示された。結論 メンタルウェルビーイングの認識は、歯科教育や職場の中心に据えられるべきである。組織やサービスの特性が異なる英国の歯科部門で実施可能な一次レベルの介入策を考案するには、リーダーシップとイノベーションが必要である。

Introduction UK dentists experience high levels of stress, anxiety and burnout. Poor mental health can lead practitioners to exit the profession, contributing to workforce and service loss. Therefore, there is a need to focus on interventions to protect the mental health and wellbeing of dental teams. Three levels of intervention can be deployed in the workplace to support mental health and wellbeing: primary prevention, secondary prevention, and tertiary prevention.Aim The aim of this systematic review was to identify evidence on interventions used to prevent, improve or tackle mental health issues among dental team members and dental profession students in countries of very high development.Methods This systematic review was conducted according to a predefined protocol and reported according to PRISMA guidelines. The MEDLINE, Embase CINAHL, DOSS, Scopus, and PsycINFO databases were searched. Prospective empirical studies were considered for inclusion. The Effective Public Health Practice Project Quality Assessment Tool (EPHPP) was used to assess the methodological quality of the included studies. The identified interventions were categorised according to level of prevention.Results The search yielded 12,919 results. Eight studies met the inclusion criteria. All of the studies concerned dentists or dental students. There were no studies for other groups of dental professionals. No primary prevention-level studies were identified. Secondary prevention-level studies (n = 4) included various psychoeducational interventions aiming to raise awareness and improve coping skills and led to significant improvements in stress levels and burnout of dentists and dental students. Tertiary prevention-level studies (n = 4) mainly employed counselling which was shown to be beneficial for dentists and students experiencing psychological ill-health.Conclusions Mental wellbeing awareness should be put at the centre of dental education and the workplace. Leadership and innovation are required to design primary-level interventions which can be implemented in the UK dental sector, with its distinct organisational and service characteristics.