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英国における遠隔診察の患者の体験談
Patients' experience of teleconsultations in the UK.
PMID: 37219975
抄録
背景:
遠隔相談は、がん手術のフォローアップのために導入され、病院のサービスに対する圧力を緩和し、患者がそのサービスにアクセスすることを容易にするものである。この迅速なサービス提供の変化に対する患者の認識については、限られたエビデンスしかない。
BACKGROUND: Teleconsultations were introduced for cancer surgery follow-up to ease pressure on hospital services and facilitate patients' access to those services. There is limited evidence on patients' perceptions of this swift shift in service provision.
目的:
この定性的システマティックレビューの目的は、NHSのがん手術フォローアップサービスにおける遠隔相談に関する患者の経験を調査し、がんサービスにおける遠隔相談に関する患者の認識、満足度、受容性をより理解することである。
AIMS: The purpose of this qualitative systematic review was to explore patient experiences of teleconsultations within NHS cancer surgery follow-up services to better understand patient perceptions, satisfaction and acceptability of teleconsultations within cancer services.
方法:
Medline, Embase, PubMed, Google Scholarを2022年7月1日まで検索した。定性的研究は、Braun and Clarke frameworkを用いて統合された。
METHODS: Medline, Embase, PubMed and Google Scholar were searched up to 1 July 2022. Qualitative studies were synthesised using the Braun and Clarke framework.
調査結果:
アクセシビリティ、患者体験、コンサルテーションという3つの包括的なテーマが存在した。
FINDINGS: There were three overarching themes: accessibility; patient experience; and consultation.
結論:
遠隔相談は、がん手術患者の間で広く受け入れられていた。しかし、視覚的な合図や患者の仲間意識がないため、信頼関係の構築や感情的なサポートが不十分であるという報告があった。
CONCLUSION: Teleconsultations were widely accepted among cancer surgical patients. However, there were reports of a lack of rapport building and emotional support because of the absence of visual cues and patient camaraderie.