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外傷性歯科損傷の緊急処置に関する小学校教師の知識と態度
Elementary school teachers' knowledge and attitudes toward emergency management of traumatic dental injuries.
PMID: 37436296
抄録
外傷性歯科損傷の結果は、その緊急管理手順が不十分である場合、さらに深刻なものとなる可能性がある。外傷性事故は学校で頻繁に発生するため、教師が負傷した児童を援助するのに十分な知識を持つことは極めて重要である。本研究の目的は、ブラジルのある都市の小学校教師の、永久歯の歯科外傷とその応急処置に関する知識と態度を評価することである。便宜サンプリングと雪だるま式サンプリングを組み合わせた方法を用いた。ソーシャルメディアを通じてオンライン質問票を配布し、人口統計学的特徴と職業情報、歯科外傷に対する過去の経験と態度、このテーマに関する教師の知識の3つの部分から構成された。記述分析と統計分析を行った。Pearson chi-squared検定(p<0.05)を用いた。合計217名の教師が研究に参加した。標本の検出力は95%であった。半数の教師がすでに生徒の歯科外傷事件を目撃しており、70.5%はこのテーマに関する情報を得たことがなかった。事前に情報を得た教師は、歯冠破折の場合は歯の断片を探すことを選択し(p=0.036)、剥離の場合は失った歯を探すことを選択した(p=0.025)。また、流水で歯を洗い(p=0.018)、外傷後30分または60分以内に歯科医を探す(p=0.026)ことを選択したのも彼らであった。ほとんどの教師は、歯科外傷について十分な知識を持っていなかった。以前の情報を持っていることは、外傷管理におけるより積極的な実践と関連していた。
The consequences of traumatic dental injuries can be even more serious when their emergency management procedures are inadequate. Since traumatic accidents frequently occur at school, it is crucial that teachers be knowledgeable enough to assist an injured child. This study aimed to assess the knowledge and attitudes of the elementary school teachers of a Brazilian city toward dental trauma in permanent teeth, and its emergency practices. A combination of convenience and snowball sampling methods was used. An online questionnaire was distributed through social media, consisting of three parts: demographic characteristics and professional information; previous experiences and attitudes toward dental trauma; teachers' knowledge of this subject. Descriptive and statistical analyses were carried out. Pearson chi-squared test (p < 0.05) was used. A total of 217 teachers participated in the study. The power of the sample was 95%. Half of the teachers had already witnessed a dental trauma incident involving students, and 70.5% never received any information on the subject. The teachers who were provided previous information were the ones who opted to search for the tooth fragment (p=0.036) in cases of crown fracture, and for the lost tooth (p = 0.025) in cases of avulsion. They were also the ones who chose to wash the tooth in running water (p = 0.018), and look for a dentist in the first 30 or 60 minutes after the trauma (p = 0.026). Most of the teachers assessed did not have adequate knowledge of dental trauma. Having previous information was associated with more assertive practices in trauma management.