日本語AIでPubMedを検索
歯科衛生学生および教員/管理者における非礼の認識
Perceptions of Incivility Among Dental Hygiene Students and Faculty/Administrators.
PMID: 38061807
抄録
非礼は長年にわたり高等教育の一部であったが、学生と教育者の両方がこの行動と学生の学習、教員の満足度、ストレスへの影響を認識し始めたため、文書化された増加があった。この記述的研究の目的は、歯科衛生学生および教員/管理者のあいまいさに対する認識を調査することである。本研究では、カリフォルニア州にある5つの歯科衛生士養成課程からなる便宜的サンプルを利用した。歯科衛生学生および教員・管理者における不公正性の認識に関するデータを得るために、高等教育における不公正性調査(Incivility in Higher Education-Revised)(IHE-R)を適応させた。この調査では、非礼な言動に遭遇した理由とその結果について参加者に記述させた。教員にはオンライン調査を、歯科衛生学生には紙の調査を実施した。自由形式の質問から得られたデータを検討し、要約し、重複がないように編集し、カテゴリーを用いて分析した。196名の参加者のうち、81.63%が歯科衛生士学生(n = 160)、18.37%が歯科衛生士教員および管理者(n = 36)であった。歯科衛生教育における非倫理的行為の主な理由に関する参加者の回答のデータ分析により、結果の欠如、性格的特徴、ミスコミュニケーション、ストレス、プロフェッショナリズムの欠如を含む5つのカテゴリーが明らかになった。歯科衛生教育における非文明的行動の最も重大な結果に関する参加者の回答のデータ分析では、敵対的環境、学生の成功の低下、感情的苦痛、人間関係の損傷、専門家としての損傷を含む5つのカテゴリーが浮かび上がった。教員も学生も、非礼な行動に対する結果が不足していると感じており、これらの状況が発生したときに対処するための十分な設備が整っていないと感じていた。歯科衛生士養成機関と専門職団体は、非礼な行動を予防し対処するために、礼節を重んじる文化を創造するための高度なトレーニングを提供することを検討する必要がある。
While incivility has been part of higher education for many years, there has been a documented increase as both students and educators have begun to recognize this behavior and its effects on student learning, faculty satisfaction and stress. The purpose of this descriptive study was to investigate the perceptions of incivility among dental hygiene students and faculty/administrators. This study utilized a convenience sample of five dental hygiene programs in California. The Incivility in Higher Education-Revised survey (IHE-R) was adapted to obtain data regarding perceptions of incivility among dental hygiene students and faculty/administrators. The survey required participants to describe incivil encounters and the perceived reasons for and consequences of the incivil behavior. An online survey was used for faculty and a paper survey was administered for dental hygiene students. Data from the open-ended questions were reviewed, summarized, edited for redundancy, and analyzed using categories. Of the 196 participants, 81.63% were dental hygiene students (n = 160) and 18.37% were dental hygiene faculty and administrators (n = 36). Data analysis of participant responses related to the primary reason for incivil behavior in dental hygiene education revealed five categories including lack of consequences, personality traits, miscommunication, stress, and lack of professionalism. Upon data analysis of participant responses related to the most significant consequence of incivil behavior in dental hygiene education, five categories emerged including hostile environment, decreased student success, emotional distress, relationship damage, and professional damage. Both faculty and students felt there was a lack of consequences for incivil behavior and did not feel adequately equipped to manage these situations when they arose. Dental hygiene institutions and professional organizations need to consider offering advanced training in creating a culture of civility to prevent and address incivil behaviors.